روز جدید

اگر مویرگ یا واریس دارید چه باید کرد؟

چهارشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۵:۴۷ ب.ظ

به طور کلی مویرگ ها خطرناک نیستند و به یک مشکل عمدتاً زیبایی محدود می شوند، در حالی که وریدهای واریسی می توانند بدتر و گشادتر شوند تا زمانی که باعث مشکلات جدی تری مانند:

 

در صورت وجود نارسایی شدید وریدی، تجمع خون در وریدها بازگشت خون به قلب را کند می کند و باعث ایجاد لخته های احتمالی و عفونت های خطرناک می شود. لخته ها به نوبه خود می توانند از سیاهرگ های پا به ریه ها مهاجرت کنند و مانع عملکرد طبیعی قلب و ریه ها شوند.

عفونت ها و زخم های پوستی ممکن است روی پوست، در ناحیه ای که رگ های واریسی ظاهر می شود، وجود داشته باشد.

تورم، تحریک، بثورات روی پاها.

درماتیت

بنابراین، اگر مشکوک به واریس هستید، توصیه این است که سریعا برای ارزیابی مشکل و درمان آن اقدام کنید.

 

درمان و راه‌حل‌ها

اول از همه مهم است که سبک زندگی را با توجه به موارد زیر اصلاح کنید:

 

اگر برای مدت طولانی روی پا هستید، از جوراب های فشاری مدرج استفاده کنید

انجام حرکات به طور منظم،

در طول استراحت شبانه پاها را بالا نگه دارید تا با نیروی گرانش به بازگشت وریدی کمک کنید.

اسکلروتراپی

شامل یک درمان تزریقی است و برای وریدهای واریسی و مویرگ ها اعمال می شود. پزشک متخصص محلولی را تزریق می کند که جریان خون را در ورید متوقف می کند و متعاقباً به بافت اسکار تبدیل می شود. در عرض چند هفته رگ ناپدید می شود.

ممکن است چندین جلسه طول بکشد تا مشکل حل شود. اسکلروتراپی نیازی به بیهوشی ندارد و می تواند به صورت سرپایی انجام شود.

عوارض جانبی احتمالی اسکلروتراپی عبارتند از: سوزش موقت در ناحیه تزریق، لکه های قرمز و/یا برآمده موقت در ناحیه تحت درمان، کبودی موقت، خطوط قهوه ای در ناحیه تحت درمان که خود به خود ناپدید می شوند، خوشه هایی از رگ های خونی قرمز نازک در اطراف ناحیه تحت درمان. رگ، همچنین موقتی

Laser Palomar Icon

جدیدترین فناوری‌های لیزری نسل جدید، مانند آیکون، فلاش‌های قدرتمند نور را بر روی ورید منتقل می‌کنند و این امکان تضعیف تدریجی رگ خونی را فراهم می‌کند تا زمانی که ناپدید شود

.

 

شاید به کارت اومد:

 

سد پوستی ضد چین و چروک طبیعی

لیزر آیکون پالومار بسیار دقیق و ایمن است، یک بررسی مضاعف توسط پزشک تضمین می کند که یک روش صحیح در طول درمان انجام شود.

با آیکون می توان انواع پوست و رنگ های پوست را با خیال راحت درمان کرد، مهمتر از همه بدون درد، یک دستگاه خنک کننده روی هندپیس قرار می گیرد تا درجه حرارت را در طول عمل ثابت نگه دارد. به طور کلی هنگامی که لیزر به پوست برخورد می کند، بیمار احساس آزاردهنده گرما می کند، خنک شدن باعث می شود که ناراحتی یا درد وجود نداشته باشد.

لیزر درمانی به زمان متغیری از 15 تا 20 دقیقه نیاز دارد و بر اساس شدت وریدها، معمولاً 1 تا 4 درمان برای از بین بردن لک مورد نیاز است.

بیمار می تواند بلافاصله پس از درمان به فعالیت های خود بازگردد، همانطور که در اسکلروتراپی اتفاق می افتد.

عوارض احتمالی لیزر عبارتند از: قرمزی همراه با تورم خفیف پوست بلافاصله پس از درمان که در عرض چند ساعت از بین می رود، پوست تغییر رنگی که خود به خود از بین می رود.

اقدامات احتیاطی لازم برای تضمین نتیجه مطلوب: اجتناب از حمام و دوش آب گرم، تعلیق ورزش برای حداقل 3 روز، پوشیدن جوراب های کشسان-فشرده (در صورت لزوم)

مکمل های فلبوتونیک مصرف کنید لیزر درمانی نباید روی پوست هایی که به تازگی برنزه شده اند انجام شود، در واقع باید حداقل 4 هفته پس از آخرین قرار گرفتن در معرض نور خورشید صبر کرد. تنها حدود 1 ماه پس از آخرین جلسه امکان قرار گرفتن مجدد در معرض نور خورشید وجود خواهد داشت.

 

آیا دوست دارید از شر لکه های صورت خود خلاص شوید، اما نمی دانید چگونه؟

 

 

اگر قبلاً تمام محصولات داروخانه‌ها را برای از بین بردن لکه‌ها امتحان کرده‌اید، اما بدون نتایج قانع‌کننده، اگر قبلاً به این فکر کرده‌اید که شاید این مشکلی است که باید تمام عمر با آن زندگی کنید، بخوانید.

برای تعیین اینکه کدام درمان بهتر است انجام شود، قبل از هر چیز خوب است ویژگی ها و عللی را که لکه های روی صورت را تعیین می کنند، درک کنید.

دانستن اینکه چرا آنها رخ می دهند به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چرا بسیاری از درمان ها بی اثر بوده اند، چرا برخی دیگر توصیه نمی شوند و چرا درمان های دیگر واقعاً می توانند راه حل مشکل را برای شما تضمین کنند.

 

چرا لکه های تیره تشکیل می شوند؟

بیایید ملانوسیت ها را بهتر بشناسیم: آنها سلول هایی هستند که معمولاً در اپیدرم وجود دارند که رنگدانه تولید می کنند، یعنی ملانین، که آنها را از طریق گسترش مورفولوژیکی خود سلول به سطح کراتینوئیدها منتقل می کنند.

این اولین قطعه اطلاعات روشن می کند که "علت" معلول نیست. بنابراین اگر می خواهید نتایج مشخصی داشته باشید، باید روی ملانوسیت ها عمل کنید.

می توان ارگانیسم را وادار کرد که غلظت بیشتری از ملانین تولید کند، فقط در برخی از نواحی صورت، در واقع لک های مکرر مرتبط با لکه ها روی پیشانی، استخوان گونه، خطوط لب، دکلته، پشت دست ها ظاهر می شوند. بنابراین این لکه‌ها چیزی نیست جز نتیجه اختلال در عملکرد ملانوسیت که ملانین اضافی تولید می‌کند، که به جای توزیع یکنواخت خود، در کنار هم قرار می‌گیرد و باعث ایجاد لکه‌ها می‌شود.

 

اما عوامل اصلی که باعث ایجاد ناقص لکه تاریک می شوند چیست؟

لکه های تیره روی پوست صورت می تواند به دلیل عوامل مختلفی ایجاد شود، آنها به صورت خارجی یا داخلی به بدن گروه بندی می شوند.

عوامل خارجی:

 

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و/یا بدون استفاده از کرم ضد آفتاب

آفتاب سوختگی

مصرف داروهای خاص، مانند داروهای ضد بارداری، آنتی بیوتیک های حساس کننده به نور و غیره. تماس با مواد محرک (عطر یا لوازم آرایشی)

عوامل داخلی:

 

یائسگی

روند پیر شدن

استعداد ژنتیکی

عدم تعادل هورمونی

بارداری

پس من چه نوع لکه ای دارم؟

• لکه های تیره ناشی از اریتم خورشیدی

قرار گرفتن بیش از حد یا نادرست در معرض نور خورشید می تواند باعث ایجاد اریتم خورشیدی شود، این لکه ها خود را با لکه های قرمز رنگ روی پوست، همراه با سوزش و خارش نشان می دهد. برای جلوگیری از آن، فقط با کرم های ضد آفتاب با طیف بالا از خود محافظت کنید، به تدریج پوست خود را برای آفتاب آماده کنید و از قرار گرفتن در معرض در گرم ترین ساعات روز خودداری کنید.

• لکه های صورت ناشی از آکنه روزاسه

التهابی است که با قرمزی در بیشتر قسمت های صورت خود را نشان می دهد، شاهد گشاد شدن رگ های خونی هستیم. شایع ترین علل عوامل ارثی، شرایط محیطی و احساسات قوی است.

 

• لنتیگوی سالخورده

این لکه ها ناشی از روند طبیعی پیری است. یعنی زمانی که در طول سال ها مکانیسم های مسئول تولید ملانین تغییر می کند و رنگدانه ای نامنظم تولید می کند و لکه هایی در پشت دست ها و روی صورت ایجاد می کند. تظاهر لکه ها را می توان در حضور تابش خورشید، دود، عوامل جوی و رژیم غذایی نادرست تسریع کرد. رادیکال‌های آزاد به پوست آسیب می‌رسانند و در نتیجه آن را نازک‌تر و حساس‌تر می‌کنند. این پرپیگمانتاسیون لایه شاخی و همچنین لایه های زیرین آن را تحت تاثیر قرار می دهد

.

• لنتیگوهای خورشیدی

آنها در صورت قرار گرفتن طولانی مدت و نادرست در معرض خورشید رخ می دهند، تمام قسمت هایی که بیشتر در معرض تابش هستند تحت تأثیر قرار می گیرند. لکه های پوست معمولاً به رنگ زرد تیره یا فندقی هستند. این پدیده بیشتر افراد 40 ساله و بالاتر را تحت تاثیر قرار می دهد، زمانی که گردش سلولی کاهش می یابد و در نتیجه مکانیسم های دفاعی نیز ضعیف تر می شود.

 

• ملاسما و کلواسما

این نوع لکه بیشتر در حضور عدم تعادل هورمونی رخ می دهد که می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد، به عنوان مثال داروهای مبتنی بر استروژن مانند قرص های ضد بارداری یا داروهای مورد استفاده در درمان های هورمونی. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که تغییرات هورمونی توسط ملانوسیت‌ها نیز درک می‌شود، که با تحریک هورمون‌ها، مجبور می‌شوند

سخت‌تر کار کنند و سرعت تولید ملانین را تغییر داده و باعث ایجاد ملاسما می‌شوند.

کلواسما آن اختلالی است، فقط زیبایی شناختی که با لکه هایی روی پوست صورت ظاهر می شود، معمولاً به رنگ خاکستری یا قهوه ای، همیشه به دلیل تغییرات هورمونی است، اما فقط به دوره بارداری مرتبط است.

ملاسما و کلواسما پدیده‌هایی هستند که با متعادل شدن مجدد وضعیت هورمونی یا پس از زایمان از بین می‌روند.

• کک و

مک کک و مک لکه هایی هستند که روی صورت ظاهر می شوند و در اثر عوامل ژنتیکی یا ارثی ایجاد می شوند. این یک آسیب شناسی یا یک اختلال در واقع نیست، در بسیاری از موارد آنها را نشانه زیبایی در نظر می گیرند.

 

برای از بین بردن لکه ها یا کاهش آنها چه کاری می توانید انجام دهید؟

پس از درک ماهیت لکه خود، سعی کنید خود را متوجه شوید که کدام درمان می تواند برای شما مناسب باشد، اما فراموش نکنید که ابتدا یک معاینه پزشکی تخصصی انجام دهید تا مشخص شود آیا واقعاً کاندیدای درمان های ذکر شده در زیر هستید یا خیر.

• درمان های پیشگیری:

کرم های ضد آفتاب: کرم های ضد آفتاب با طیف بالا. درمان های آنتی اکسیدانی و مرطوب کننده مانند بیورویتالیزاسیون داخل پوستی؛ قرار گرفتن در معرض نور خورشید صحیح و کاهش می یابد.

• درمان هایی با عمل روشن کننده و رنگدانه

لایه برداری شیمیایی: با استفاده از اسیدهای مخصوص قادر است لایه های شاخی سطحی را از بین ببرد و به بازسازی پوست کمک کند. هنگام انجام این نوع درمان، مهارت پزشک عمل کننده مهم است، زیرا لازم است فقط و به طور انحصاری در محل و بدون درگیری پوست اطراف عمل شود. این درمان در چند جلسه انجام می شود و ممکن است کمی احساس سوزش کنید. • درمان لیزری آیکون لیزری

غیر تهاجمی و بدون درد

: آخرین نسل درمان بدون درد است که فقط توسط پزشک متخصص انجام می شود. لیزر با یک پرتو قدرتمند نور به نقطه برخورد می کند و ماکروفاژها ملانین اضافی را جذب می کنند. بسته به درجه لک مورد نیاز به جلسات بیشتری نیاز است. آیکون یک لیزر بسیار ایمن و نوآورانه است که به لطف بررسی مضاعف دستگاه توسط پزشک و توانایی انجام انتخابی تنها در صورت نیاز، دارای تاییدیه FDA و گواهی CE است. انرژی آزاد شده توسط هندپیس آیکون توسط سطح پوست منعکس می شود و بنابراین جذب نمی شود. سیستم بازیافت فوتونیک آیکون از آینه‌هایی در داخل هندپیس‌هایی که می‌گیرند استفاده می‌کند

این انرژی برای تبدیل مجدد آن به ناحیه مورد درمان، امکان درمان موثرتر و ایمن تر را فراهم می کند. هندپیس آیکون همچنین مجهز به یک سیستم خنک کننده ثابت است که امکان یک جلسه بدون درد را برای بیمار تحت آن فراهم می کند.

به لطف لیزر ICON Palomar نسخه 2018 تعداد جلسات به میزان قابل توجهی کاهش یافته و جلسه در زمان کوتاهی (حدود 30 دقیقه) انجام می شود، بنابراین در زمان بسیار کوتاه و بدون درد نتیجه قطعی می شود.

 

Dermamelan

یک درمان رنگدانه است که با استفاده از یک ماسک خاص که توسط یک لامپ پلاسما فعال می شود و به دنبال آن درمان خانگی انجام می شود.

پروتکل درماملان دقیقاً به این دلیل که در دو مرحله، ابتدا در جراحی پزشک و سپس در خانه انجام می شود، به خوبی توسط بیمار مدیریت و تحمل می شود.

ابتدا پزشک برای تعیین نوع و عمق لکه ها و همچنین هیدراتاسیون، سبوم و pH پوست، چکاپ پوست انجام می دهد.

ما با پاکسازی کامل صورت و استفاده از محلول چربی‌گیر روی پوست اقدام می‌کنیم، سپس دکتر داروی درماملان را روی صورت پخش می‌کند که یک فیلم خردلی رنگ ایجاد می‌کند و با قرار گرفتن در معرض لامپ مخصوص فعال می‌شود. . درماملان حداقل به ژست هشت ساعته نیاز دارد. پس از این مدت، در خانه، بیمار باید ماسک را با استفاده از شیر پاک‌کننده پاک کند.

پس از گذشت 24 تا 36 ساعت از برداشتن ماسک، قرمزی خفیف تا شدید ظاهر می شود که معمولاً در مدت زمان کوتاهی از بین می رود. در این مرحله

فقط باید چندین بار در روز پوست را مرطوب کنید.

از روز سوم، کرم خانگی Demamelan عرضه شده توسط پزشک شروع به مالیدن روی صورت می کند.

بین برنامه ها، لازم است پوست به شدت هیدراته شود زیرا لایه برداری جزئی شروع می شود.

 

شاید برای شما جالب بود:

 

۷ روش درمانی برای از بین بردن سیاهی دور چشم

 

۰۲/۰۲/۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
مونا عاملی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی