روز جدید

طرز تهیه ماسک صورت برای پوست برنزه

چهارشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۶:۱۵ ب.ظ

 در این مقاله خواهیم داشت:

 

چگونه لوسیون بدن خود را درست کنید؟

2 چگونه یک لوسیون 3 ماده ای درست می کنید؟

3 چه موادی برای لوسیون نیاز دارید؟

4 لوسیون برای پوست خشک چگونه ساخته می شود؟

5 ماندگاری لوسیون خانگی چقدر است؟

6 برای تهیه لوسیون از چه وسایل خانگی می توان استفاده کرد؟

7 در کره شی چیست؟

8 کرم بدن با مواد طبیعی چگونه ساخته می شود؟

9 لوسیون معطر چگونه ساخته می شود؟

10 بهترین مرطوب کننده خانگی چیست؟

11 کدام اسانس ها نگهدارنده هستند؟

12 مواد نگهدارنده چگونه ساخته می شوند؟

13 آیا روغن فندق  یک ماده نگهدارنده است؟

14 لوسیون کودکان چگونه ساخته می شود؟

15 لوسیون شی باتر چگونه ساخته می شود؟

16 لوسیون بدن آلوئه ورا چگونه ساخته می شود؟

17 کاکائو یا کره شیا کدام بهتر است؟

 

 

محافظت ناکافی در برابر آفتاب و آفتاب‌زدگی می‌تواند پوست را خشک کرده و به آن آسیب برساند، به همین دلیل است که لازم است تمام هیدراتاسیون مورد نیاز آن را به موقع بازیابی کرد تا بازسازی شود و سالم به نظر برسد. در این مقاله نحوه ساخت ماسک صورت برای پوست های برنزه را توضیح می دهیم .

 

ماسک آلوئه ورا

خواص ترمیم کنندگی و مرطوب کنندگی آلوئه ورا شگفت انگیز است. 1/4 لیوان شیر را با نصف لیوان عسل مخلوط کرده و مایع آلوئه ورا را اضافه کنید. 15 دقیقه بعد از مالیدن به صورت می توانید آن را پاک کنید. سپس صورت خود را با آب خنک بشویید و از تغییر با این ماسک برای پوست های برنزه قدردانی کنید.

 

ماسک کالاندولا

این گیاه به عنوان یک ضد التهاب و مرطوب کننده ، برابر یا بهتر از آلوئه ورا عمل می کند. برای بهره مندی از فواید آن، یک قاشق غذاخوری گلبرگ گل همیشه بهار را له کنید و پنج قاشق غذاخوری آب، سه قاشق ماست و دو قاشق جو دوسر به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و وقتی قوام غلیظی پیدا کرد روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. برداشته و با آب تازه بشویید.

 

ماسک روشن کننده پاپایا

اگر نتیجه برنزه شدن شما فاجعه آمیز بود و می خواهید آن را پنهان کنید، این ماسک همان چیزی است که به آن نیاز دارید. به لطف آنزیمی که پاپایا دارد ، این میوه به عنوان یک لایه بردار عمل می کند و همراه با اسید لاکتیک موجود در ماست، پوست شما را کمی روشن می کند. میوه را له کنید تا پوره شود و با پنج قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. سپس بردارید و بشویید.

 

ماسک تمشک

تمشک این توانایی را دارد که پوست را تغذیه و بازسازی کند، گویی یک روغن ضروری است . حتی می‌توانید روغن تمشک را در عطرفروشی‌ها پیدا کنید، اما اگر ترجیح می‌دهید از بوی میوه‌های تازه لذت ببرید، این ماسک ایده‌آل برای صورت برنزه شماست. یک فنجان را با تمشک پر کنید و آن را به صورت پوره له کنید، سپس چند قطره روغن بادام به آن اضافه کنید ، هم بزنید و به صورت خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و با آب تازه بشویید.

 

ماسک سیب زمینی

ماسک سیب زمینی خام برای کاهش التهاب پوست صورت ایده آل است و تهیه آن بسیار آسان است. یک سیب زمینی بزرگ را پوست بگیرید و وقتی تمام پوسته آن را جدا کردید، همه آن را رنده کنید. سپس نوارهای سیب زمینی رنده شده را روی صورت خود بمالید تا کاملاً پوشانده شود و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. در پایان می توانید صورت خود را با آب تازه بشویید. در صورت تمایل روزی دو بار تکرار کنید.

 

 

طرز تهیه ماسک صورت برای پوست های ظریف

پوست صورت یکی از حساس ترین نواحی بدن است و اگر پوستی ظریف است مراقبت از آن باید بسیار جامع باشد. به دلیل آسیب پذیری و واکنش منفی آن به ترکیبات شیمیایی لوازم آرایشی معمولی، ترجیحاً پوست لطیف با ماسک های خانگی که از طریق ترکیبات طبیعی آن باعث شادابی و آبرسانی می شود، درمان شود. در این مقاله نکات مراقبتی را به شما ارائه می دهیم و نحوه ساخت ماسک برای پوست های ظریف را به شما آموزش می دهیم .

 

مهم است که قبل از استفاده از هر چیزی روی صورت خود، بدانید که ترکیبات ماسک چه تاثیری روی پوست شما دارد. به همین دلیل توصیه می کنیم که کمی از ماسک آماده شده خود را بردارید و پشت لاله گوش یا آرنج بمالید تا ببینید آیا واکنش آلرژیک رخ می دهد یا خیر. اگر کرم یکبار آغشته شد و بعد از چند دقیقه هیچ اتفاقی نیفتاد، می توانید با استفاده کامل از آن شروع کنید.

 

به همین ترتیب، پوست ظریف انواع ماسک‌های صورت را تحمل نمی‌کند، صرفنظر از اینکه چقدر طبیعی هستند، بنابراین خوب است که بدانید کدام محصولات معمولاً برای مراقبت از صورت شما ایده‌آل هستند و کدام‌ها پایه ماسک‌های خانگی شما هستند . . برخی از آنها شیر و ماست هستند که نرمی و آبرسانی طولانی مدتی را ارائه می دهند. خیار به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد، گزینه ای عالی برای کاهش التهاب چشم پس از یک خواب بد شبانه است.

 

ماسک ماست و عسل

در مورد تمیز کردن، اجتناب از چین و چروک و مرطوب کردن پوست، ماست بهترین متحد شماست. محتوای ویتامین A موجود در آن به پوست شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری صاف بماند، از آن در برابر ناخالصی ها محافظت می کند و لکه های خورشید را پنهان می کند. به همین دلیل ما این ماسک خانگی را بر پایه ماست، عسل و آرد ذرت پیشنهاد می کنیم. تهیه آن بسیار آسان است، نصف ماست طبیعی را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و آرد را اضافه کنید تا غلظت دلخواه را پیدا کنید. 15 دقیقه به آن روی صورت خود فرصت دهید. سپس با آب تازه بشویید.

 

ماسک صورت خیار

خیار یک سبزی جادویی هم برای بدن و هم برای پوست است . اثر قابض آن برای بستن منافذ و ماندگاری بیشتر آرایش ایده آل است. ماسک خیار صورت شما را نرم و با طراوت بی نظیری خواهد گذاشت. برای تهیه ماسک خیار، یک خیار را با پوست آن مخلوط کنید و سپس آن را از صافی رد کنید و با سه قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. بعد از 15 دقیقه بشویید.

 

 

ماسک انگور

بر کسی پوشیده نیست که انگور دارای قدرت ضد پیری است که بسیاری از کرم های ضد چروک به آن حسادت می کنند. به همین دلیل است که آنها یک محتوای پایه رایج در ماسک‌های صورت هستند، زیرا علاوه بر رایحه دلپذیر، رنگ پوست شما را اکسیژن می‌دهند و تولید کلاژن را فعال می‌کنند و خاصیت ارتجاعی پوست شما را تقویت می‌کنند.

 

با پوست کندن دو عدد انگور و بیرون آوردن دانه ها، ماسکی نفیس برای پوست لطیف خود تهیه کنید، سپس آنها را له کرده و با مایع دو عدد کپسول ویتامین E مخلوط کنید و هر شب قبل از خواب به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بمالید و سپس صورت خود را با آب خنک بشویید.

 

 

 

ماسک خربزه

اثر سفت کنندگی خربزه بر روی پوست آن را به میوه ای ایده آل برای مبارزه با شلی تبدیل می کند. این ماسک برای پوست های ظریف برای استفاده روی صورت و گردن ایده آل است و تهیه آن بسیار آسان است: تکه های خربزه را با دو تکه عسل و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. آن را روی صورت بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. سپس با آب خنک بشویید و یک تکه یخ را روی صورت خود بمالید تا منافذ آن بسته شود و اثر سفت شدن آن حفظ شود.

چگونه لوسیون خود را درست کنیم؟

 

طرز تهیه لوسیون خانگی روغن نارگیل، روغن آووکادو و کره شی را در یک قابلمه ترکیب کنید. قابلمه مواد را روی اجاق قرار دهید تا مخلوط مایع شود. اسانس ها را اضافه کنید و مخلوط را در یخچال بگذارید تا سفت شود. نشاسته ذرت، آب را با هم ترکیب کرده و مخلوط کنید. لوسیون را در ظروف بریزید.

 

 

لوسیون خانگی مبتنی بر آلوئه 1 فنجان ژل آلوئه ورا. 1 قاشق چایخوری + 1 قاشق غذاخوری پاستیل موم زنبور عسل. 1/2 فنجان روغن بادام یا روغن جوجوبا (یا هر روغن مایع دیگری) 1 قاشق چایخوری روغن ویتامین E (اختیاری) 1 قاشق غذاخوری کره شی (اختیاری) روغنهای ضروری انتخابی: من 10 قطره شمعدانی و 5 قطره لیموترش را دوست دارم.

 

چگونه یک لوسیون 3 ماده ای درست می کنید؟

میله لوسیون 3 ماده 1 فنجان روغن نارگیل. 1 فنجان موم زنبور عسل. 1 فنجان کره شی (همچنین می توانید از کره کاکائو یا کره انبه یا ترکیبی از هر 3 مورد استفاده کنید) اختیاری: همچنین می توانید چند کپسول ویتامین E را برش دهید و در صورت تمایل محتویات آن را بریزید، یا می توانید چند عدد اضافه کنید.

 

چه موادی برای لوسیون نیاز دارید؟

1. دستور تهیه لوسیون پایه ½ فنجان روغن جوجوبا (یا روغن حامل دیگر دلخواه شما) ½ فنجان آلوئه ورا، ½ فنجان گلاب یا ½ فنجان آب مقطر (شما می توانید از هر آنچه در دست دارید استفاده کنید) 1 قاشق غذاخوری. موم زنبور عسل یا موم انتخابی شما (موم کندلیا یک جایگزین عالی برای وگان است) اختیاری: 1 قاشق غذاخوری. کره شی (برای مغذی تر شدن آن)، 1 قاشق چایخوری.

 

لوسیون پوست خشک چگونه ساخته می شود؟

مواد لازم 1/2 فنجان کره شی (4 اونس) 2 ترابایت روغن مغذی مانند: جوجوبا، آووکادو، زردآلو، روغن بادام شیرین یا روغن هسته انگور. 10 قطره اسانس اسطوخودوس اختیاری* 5 قطره اسانس رزماری اختیاری* 3 قطره اسانس دانه هویج اختیاری* 3 قطره اسانس درخت چای اختیاری*.

 

ماندگاری لوسیون خانگی چقدر است؟

لوسیون ها، کره ها، روغن ها و پودرها: 6 ماه شش ماه تخمین خوبی است، زیرا اکثر روغن ها و پودرهای حامل در دمای اتاق ماندگاری بیشتری ندارند.

 

برای تهیه لوسیون از چه وسایل خانگی می توان استفاده کرد؟

مواد لازم: 1 فنجان گلاب (می توانید از آب مقطر یا آب آلوئه ورا نیز استفاده کنید) 1/2 فنجان موم زنبور عسل. 1/4 فنجان روغن نارگیل. 1/4 فنجان جوجوبا (می‌توانید از روغن بادام شیرین، روغن زیتون یا روغن آووکادو نیز استفاده کنید) 1 قاشق چای‌خوری روغن ویتامین E (اختیاری) روغن‌های ضروری.

 

 

کرم بدن با مواد طبیعی چگونه ساخته می شود؟

مواد لازم 1 فنجان (230 گرم) کره شیا 100% ارگانیک تصفیه نشده. 1 فنجان (240 میلی لیتر) روغن نارگیل. 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) گلیسیرین گیاهی. 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) روغن ویتامین E. 2 اونس (60 میلی لیتر) روغن زیتون فوق بکر. 1 قاشق چایخوری (3 میلی لیتر) اسانس (اختیاری).

 

لوسیون معطر چگونه ساخته می شود؟

مرحله 1: حدود 1/3 فنجان از لوسیون بدون عطر را در کاسه مخلوط کن کوچک خود بریزید. مرحله 2 - پنج تا هشت اسپری عطر را به پایه لوسیون اضافه کنید. اگر می خواهید لوسیون معطر قوی تری داشته باشید، مقدار بیشتری اضافه کنید. این دو ماده را با لیسک هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.

شاید به کار شما بیاید:

درمان های طبیعی برای سیاهی دور چشم

بهترین مرطوب کننده خانگی چیست؟

8 بهترین مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک روغن نارگیل و عسل. موز رسیده و عسل. سس مایونز و روغن بچه. روغن آووکادو. زرده تخم مرغ و روغن بادام. خامه و موز تازه. شکلات و عسل. مقوی پاپایا.

 

چه اسانس هایی مواد نگهدارنده هستند؟

انواع مختلفی از اسانس‌ها از جمله آویشن، دارچین، پونه کوهی و علف لیمو می‌توانند از رشد میکروارگانیسم‌های مضر در محصولات پخته شده جلوگیری کنند و در نتیجه محصولی با ماندگاری طولانی‌تر و افزایش ایمنی را به همراه داشته باشند.

 

مواد نگهدارنده چگونه ساخته می شوند؟

سیر. سیر دارای خواص ضد ویروسی است که به مبارزه با باکتری ها، هم در بدن و هم در غذا کمک می کند. نمک دریایی صورتی یا نمک دریایی هیمالیا. نمک از قدیم به عنوان یکی از بهترین نگهدارنده های طبیعی یاد می شود و اگر نمک هیمالیا باشد، بهتر است. مواد تند. لیمو. سرکه. قند.

 

آیا روغن  فندق  یک ماده نگهدارنده است؟

حاوی موادی است که آنتی اکسیدان هستند، اما نگهدارنده نیستند.

 

لوسیون کودکان چگونه ساخته می شود؟

دستورالعمل: گلبرگ های رز را به قطعات کوچک خرد کنید. گلبرگ های رنده شده گل رز، روغن نارگیل و روغن زیتون را در یک شیشه بلند مزون (ماسون جار برای مربای توت فرنگی خود استفاده کردیم) ترکیب کنید. ظرفی با آب داغ آماده کنید. از یک صافی استفاده کنید و اجازه دهید بچه ها لوسیون را در ظرفی که می خواهید لوسیون در آن قرار گیرد، صاف کنند.

 

لوسیون شی باتر چگونه ساخته می شود؟

طرز تهیه لوسیون کره شی و روغن نارگیل را در حمام آب ذوب کنید. پس از ذوب شدن مواد از روی حرارت بردارید. در صورت استفاده اسانس و روغن ویتامین E را اضافه کنید. در حالی که لوسیون را با مخلوط کن دستی مخلوط می کنید، پودر پیکان را به آرامی اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید تا سبک و پفی شود. حدود 3 دقیقه

 

لوسیون بدن آلوئه ورا چگونه ساخته می شود؟

مواد لازم 1 فنجان ژل آلوئه ورا. ½ فنجان موم زنبور عسل رنده شده. ½ فنجان روغن بادام شیرین (یا روغن دانه انگور یا جوجوبا) 1 قاشق چایخوری روغن ویتامین E. 15 قطره اسانس.

 

کاکائو یا کره شی بهتر است؟

برای مسائلی مانند اسکار، آکنه و ترک‌های پوستی، به نظر می‌رسد کره شی بهترین گزینه است، زیرا کره کاکائو منافذ پوست را مسدود می‌کند. افرادی که مشکلات پوستی خشک دارند می توانند از کره کاکائو تصفیه نشده استفاده کنند زیرا به راحتی در پوست جذب می شود و ظاهر پوست را به سرعت بهبود می بخشد.

 

شاید برای شما جالب باشد:

ماسک دور چشم سیب زمینی

۰۲/۰۲/۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
مونا عاملی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی