روز جدید

نشان دادن پوست هیدراته و زیبا تنها نتیجه استفاده از کرم ها یا لوازم آرایشی نیست، زیرا اگر از رژیم غذایی مناسبی که حاوی مواد حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای حفظ وضعیت خوب پوست باشد پیروی نکنیم، پوست شما می تواند خشک شود. برای جلوگیری از این اتفاق، ضروری است به آنچه که هر روز می خورید توجه کنید و مصرف منظم غذاهایی را انتخاب کنید که پوست را به روشی کاملا سالم آبرسانی می کنند و علاوه بر این، بسیار مغذی و برای بدن شما مفید هستند. به خواندن این مقاله ادامه دهید و مراقبت از پوست خود را از درون شروع کنید.

به لطف مواد مغذی موجود در مواد غذایی ، غذاهایی هستند که به طور طبیعی پوست را آبرسانی می کنند و بسیار مفیدند، به ویژه برای مرطوب کردن پوست های خشک تر، خوراکی هایی مانند:

 

خیار

آناناس

پاپایا

میوه های سیتریک

سبزیجات برگ سبز

غذاهای غنی از امگا 3

هندوانه

آووکادو

توت ها

خیار

 

غذای باورنکردنی برای تغذیه پوست

حفظ سطح رطوبت داخلی بهینه برای حفظ رطوبت پوست از بیرون نیز ضروری است و بنابراین یکی از بهترین گزینه ها اضافه کردن غذاهای حاوی درصد بالایی از آب به رژیم غذایی است. و بدون شک یکی از غنی ترین مواد غذایی در آب خیار است که 97 درصد آن علاوه بر داشتن ویتامین های A، C و E برای آبرسانی به پوست از داخل و تامین بیشتر آن بسیار عالی است. آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و ترجیحاً به صورت خام یا به عنوان ماده اصلی در اسموتی ها یا آب میوه های طبیعی مصرف کنید.

 

و اگر علاوه بر این می خواهید از خواص آن به صورت خارجی بهره ببرید، ماسک های صورت با خیار را که در این مقاله پیشنهاد می کنیم را از دست ندهید .

 

آناناس، غذای معجزه آسا برای پوست

آناناس یک میوه استوایی با طعمی لذیذ و بسیار با طراوت است و اگر به طور منظم آن را مصرف کنید، متحد خوبی برای نشان دادن پوستی بسیار مرطوب و جوان تر پیدا خواهید کرد .

 

آناناس حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و آنزیمی به نام بروملین است که برای از بین بردن سلول های مرده و تمیز نگه داشتن منافذ بسیار عالی است. همچنین پاک کننده است، بنابراین به از بین بردن مایعات تجمع یافته و جلوگیری از احتباس مایعات کمک می کند.

 

پاپایا، مرطوب کننده و ضد پیری

یکی دیگر از بهترین میوه ها برای پوست پاپایا است ، زیرا علاوه بر اینکه برای بدن بسیار مفید است، به دلیل خواص آرایشی آن نیز مورد توجه است. به دلیل غنی بودن از آنزیم ها، بتاکاروتن، ویتامین C و بسیاری از اسیدهای آمینه که به بازسازی سلولی کمک می کند ، از پیری زودرس جلوگیری می کند و پوست را هیدراته می کند و درخشندگی آن را بسیار بیشتر می کند.

 

به طور خاص، اشاره شده است که به عنوان یک درمان طبیعی عالی برای آکنه عمل می کند، زیرا آن را تمیز می کند، التهاب را کاهش می دهد و باعث بهبود بافت می شود. آیا می خواهید بدانید چگونه از آن برای مبارزه با این بیماری پوستی استفاده کنید؟ خوب، فقط باید مقاله ما را بررسی کنید که چگونه ماسک پاپایا برای آکنه درست کنید .

 

مرکبات باعث آبرسانی و شادابی پوست می شوند

مرکباتی مانند پرتقال، لیمو، نارنگی یا گریپ فروت غذاهایی هستند که پوست را عمیقا آبرسانی می کنند. علاوه بر این، آنها منابع عالی آنتی اکسیدان ها و ویتامین C هستند که برای مبارزه با رادیکال های آزاد که مسئول اکسیداسیون سلولی و پیری پوست هستند، عالی هستند.

 

آنها همچنین به افزایش سطح کلاژن کمک می کنند، بنابراین نتیجه یک درم بسیار هیدراته، الاستیک و محکم تر است. می توانید برای استفاده حداکثری از خواص این  در وعده صبحانه آب آن را بنوشید و ماسکی خانگی مانند ماسک هایی که در مقاله طرز تهیه ماسک پرتقال به شما نشان می دهیم تهیه کنید .

 

سبزیجات برگ سبز، غذاهای عالی برای پوست های خشک

اگر سبزیجات برگ سبز در رژیم غذایی شما وجود ندارد، باید بدانید که اینها غذاهایی هستند که به درخشندگی، شادابی و زیبایی پوست کمک می کنند، بنابراین بد نیست تلاش کنید و آنهایی را که دوست دارید مصرف کنید.

 

اسفناج، کلم بروکلی، کلم، کاهو و غیره سهم زیادی از فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین های A و C و بسیاری از مواد معدنی ضروری را نشان می دهند و همه آنها به پوست شما اجازه می دهند تا خود را ترمیم کند، آن را خشک نکند و کمک میکند تا پوستی عاری از آلودگی  داشته باشید. اگر آنها را در سالاد یا آب میوه مصرف کنید ، خیلی سریع متوجه تفاوت در پوست خود خواهید شد.

 

غذاهای غنی از امگا 3 از پوست محافظت و آبرسانی می کنند

تمام آن غذاهای غنی از امگا 3 برای محافظت از سلامت پوست، حفظ آن در شرایط خوب در برابر اقدامات تهاجمی عوامل خارجی، آبرسانی عمیق به آن و کنترل چربی اضافی ایده آل هستند و تمام این فواید را می توان در ماهی قزل آلا یافت ، ماهی آبی بسیار غنی از امگا 3 که به شما در مبارزه با ظاهر چین و چروک و خطوط بیان کمک می کند.

 

هندوانه، غنی از آب

در میان بهترین غذاها برای پوست خشک ، هندوانه نیز برجسته است، میوه ای بسیار با طراوت و سرشار از آب که به مرطوب نگه داشتن بافت های درم کمک می کند. تولید کلاژن را تحریک می کند و از نظر آنتی اکسیدان بسیار غنی است، بنابراین پوست را جوان می کند و از ایجاد چین و چروک، خطوط بیان و لک جلوگیری می کند.

 

می توانید هر زمان که هوس کردید چند تکه هندوانه بخورید و همچنین از این میوه به عنوان بخشی از یک درمان زیبایی آبرسانی مانند ماسک هندوانه و عسل استفاده کنید.

 

شاید برای شما جالب باشد:

 

نحوه و زمان استفاده از ماسک چشم

 

همچنین می‌توان آووکادو را به عنوان یک غذای معجزه آسا برای پوست طبقه‌بندی کرد، زیرا این میوه حاوی بسیاری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری است که برای آبرسانی به پوست از درون ضروری هستند. علاوه بر این، غذایی است که در بسیاری از درمان ها برای درمان اگزما در درم و پوست بسیار خشک استفاده می شود. از طرفی حاوی ویتامین های E و K است که خاصیت ضد پیری بسیار جالبی به آن می دهد.

 

اگر آووکادو را در سالادهای روزانه خود ادغام کنید ، خواهید دید که چگونه پوست شما در مدت زمان کوتاهی از شما تشکر می کند. همچنین می توانید ماسک هایی با آووکادو برای آبرسانی عمیق پوست صورت تهیه کنید.

 

میوه های قرمز، بسیار مرطوب کننده و آنتی اکسیدان

میوه های قرمز رنگ علاوه بر خوشمزه بودن فواید زیادی برای پوست بدن دارند. به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالایی که دارند، پوست را همیشه محافظت می کنند، از کم آبی بدن جلوگیری می کنند و علاوه بر این، بسیار غنی از ویتامین C هستند که برای تولید کلاژن خوب و برای پوست مرطوب، الاستیک و انعطاف پذیر ضروری است .

 

می‌توانید آن‌ها را به‌تنهایی، در آب‌میوه‌ها یا اسموتی‌ها مصرف کنید و همچنین می‌توانید از آن‌ها به صورت خارجی با ماسک‌های آب‌رسان و جوان‌کننده استفاده کنید.

 

نکات دیگر برای مرطوب کردن پوست خشک

علاوه بر خوردن این غذاها برای آبرسانی به پوست، اهمیت نوشیدن آب فراوان در روز (بین 1.5 تا 2 لیتر) برای دفع سموم و جلوگیری از از دست دادن سفتی و انعطاف درم را فراموش نکنید.

 

از سوی دیگر، اگر به دمنوش های گیاهی علاقه دارید، باید بدانید که گیاهانی با خواص ضد پیری و مرطوب کنندگی بسیار مفید نیز وجود دارد که می توانید هر روز یک فنجان از آن ها را مصرف کنید.

 

طرز تهیه ماسک طبیعی ماست

 

ماست طبیعی یک ماده با ارزش غذایی قابل توجه است و برای سیستم گوارشی و ایمنی بسیار مفید است، اما علاوه بر خواص ارزشمندی که برای بدن دارد، برای سلامت پوست نیز عالی است . در میان سایر موارد، برای آبرسانی و تغذیه پوست از عمیق‌ترین لایه‌های آن برجسته است، چیزی است که اگر می‌خواهیم پوستی جوان، شاداب و سرشار از زندگی داشته باشیم، بسیار ضروری میباشد. ماسک طبیعی ماست را که در این مقاله به شما نشان می دهیم آماده کنید و شروع به زیباتر کردن پوست خود با دستور العمل های خانگی و ارزان کنید.

 

مراحلی که باید دنبال کرد:

1

فواید ماسک طبیعی ماست

 

خواص ضد باکتریایی ماست برای درمان پوست های مستعد آکنه، دارای جوش و دانه های سرسیاه بسیار مفید است.

این ماست برای دستیابی به پوستی صاف‌تر ایده‌آل است زیرا ماست تحریکات درم را آرام می‌کند و با قرمزی صورت مقابله می‌کند.

اسید لاکتیک موجود در ماست پوست را عمیقا تمیز می کند و بقایای مرده پوست را از بین می برد که باعث جوانی و شادابی صورت می شود.

2

برای اینکه از تمام فواید ماست بر روی پوست خود بهره مند شوید، پیشنهاد می کنیم ماسک صورت را بر اساس ماست طبیعی، عسل و جو تهیه کنید. همچنین با استفاده از این مواد می توانید پوستی کاملاً لایه برداری شده و آبرسانی شده و بدون اثری از عیوب و ناخالصی به دست آورید. برای تهیه این ماسک عالی شما نیاز خواهید داشت به:

 

5 قاشق غذاخوری ماست ساده (غیر شیرین)

3 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق غذاخوری جو دوسر

3

برای شروع ساخت ماسک طبیعی ماست ، تکه های جو دوسر را به یک کاسه آب داغ اضافه کنید تا کمی نرم شوند. وقتی به غلظت دلخواه رسیدند، در ظرف دیگری بریزید و ماست طبیعی و عسل را اضافه کنید. فقط باید همه مواد را با قاشق مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند و خمیر یکدستی به دست آید.

4

اکنون زمان استفاده از آن بر روی صورت است ! شما باید این کار را روی پوست بسیار تمیز انجام دهید تا مطمئن شوید که تمام مواد مغذی موجود در ماسک به طور کامل جذب می شوند. با حرکات دایره ای و رو به بالا بدون اعمال نیروی زیاد آن را در تمام صورت پخش کنید. اجازه دهید ماسک حداقل 30 دقیقه عمل کند و پس از این مدت آن را با آب ولرم فراوان پاک کنید. پوست شما تازه به نظر می رسد!

 

5

علاوه بر این ماسک، ماست طبیعی را می توان با مواد دیگری ترکیب کرد که برای برخی درمان های زیبایی خانگی نیز موثر هستند. نمونه بارز آن مخلوط ماست و لیمو است که برای روشن کردن پوست و رفع تیرگی صورت بسیار محبوب است.

 

نکات

این ماسک طبیعی ماست را می توان هفته ای یک بار روی پوست مالید.

 

شاید برای شما جالب باشد:

ماسک آرامش بخش دور چشم و ترمیم کننده پوست

۰۲/۰۲/۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
مونا عاملی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی