روز جدید

نبرد خود را با سلولیت از امروز شروع کنید

چهارشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۵:۴۴ ب.ظ

مبارزه شما با سلولیت چند وقت پیش آغاز شد اما هنوز به نتایج دلخواه نرسیده اید؟

شاید قبلاً از پوشیدن لباس های غلاف مورد علاقه خود صرف نظر کرده اید و ذهن خود را آرام کرده اید، اما اگر اینطور است، تسلیم نشوید، امروز می توانید روی فناوری های جدید و درمان های ترکیبی حساب کنید که نتایج عالی را در مبارزه تضمین می کند. در برابر سلولیت

بدانید که تقریباً 93 درصد از زنان در حال مبارزه با سلولیت مشابه شما هستند، شاید همین الان. در واقع، هر فردی ممکن است به سلولیت مبتلا شود، برخلاف تصور رایج، سلولیت مشکل وزن نیست، حتی افراد لاغر و خوش اندام نیز ممکن است سلولیت داشته باشند.

ثابت شده است که ژنتیک نقش بسیار مهمی در تعیین میزان و محل سلول های چربی در بدن دارد. علاوه بر این، بدیهی است که سلولیت می تواند توسط بسیاری از عوامل دیگر، از جمله عدم تعادل هورمونی، گردش خون ضعیف، زندگی بی تحرک و رژیم غذایی نادرست، مورد توجه قرار گیرد. همه این عوامل، به ویژه اگر همزمان وجود داشته باشند، می توانند به شروع این آسیب شناسی کمک کنند که یکی از ترسناک ترین عیوب زنان، یعنی پوست پرتقال است.

علاوه بر این ، بد نیست بدانید که سلولیت یک بیماری دژنراتیو است، یعنی در مراحل مختلف بروز می کند:در ابتدا وضعیتی احتباس آب وجود دارد که در صورت عدم درمان، می تواند تخریب شود و باعث ظاهر شدن پوست پرتقال اولیه، همراه با شلی خفیف پوست شود، در نتیجه سوراخ ها و گره های عمیق تری ایجاد می شود، تا تخریب عمیق بافت زیر جلدی. با ظاهر چرم روی تشک. درمان به موقع این آسیب شناسی می تواند در مبارزه برای از بین بردن کامل آن تفاوت ایجاد کند.

اما بیایید قدم به قدم پیش برویم و از پیشگیری شروع کنیم:

اول از همه از سبک زندگی شروع کنید، روی غذاهای غنی از آب و سدیم کم تمرکز کنید، بدون اینکه پروتئین ها و کربوهیدرات ها را فراموش کنید. اگر می خواهید به روشی موثرتر و هدفمندتر به نتایج برسید، یک رژیم غذایی متعادل که توسط یک متخصص تغذیه بر اساس ویژگی های شما ایجاد شده است، یک گزینه عالی است. ورزش کنید و سیگار و الکل را کاهش یا حذف کنید.

برخی از قوانینی که باید رعایت شود عبارتند از:

 

حداقل دو لیتر آب در روز بنوشید

ویتامین ها و مواد معدنی را از طریق مکمل ها یا با مصرف میوه و سبزیجات دریافت کنید

غذاهایی را که دارای فیبر بالایی هستند ترجیح دهید

سیگار و الکل را حذف کنید

مصرف غذاهای پرچرب، شور یا شیرین را کاهش دهید

کاهش چربی و تقویت عضلات:

اگر اضافه وزن دارید، ابتدا نوعی تمرین را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد پوندهای اضافی را از بین ببرید. وقت خود را صرف کنید، ورزش های قلبی نیاز به زمان و تلاش تنفسی قابل توجهی دارند، دویدن، دوچرخه سواری یا دوره های ایروبیک در باشگاه برای شما مناسب است.

 

شاید به کارت بیاد:

با شل شدن پوست و افتادگی پوست چه کنیم؟

 

حداقل ۲ روز در هفته وزنه بردارید. با در نظر گرفتن تمریناتی که همزمان بیش از یک گروه عضلانی می سازند، مانند اسکات سومو یا ددلیفت با هالتر، تا حد امکان روی پاها، باسن و عضلات باسن خود تمرکز کنید.

ماهیچه های قوی و مشخص در زیر لایه نازک تری از چربی به شما کمک می کند تا پوست شما صاف تر و کمتر در برابر سلولیت آسیب پذیر شود.

بیودرموژنز:

درمان Biodermogenesi با کمک یک دستگاه پزشکی انجام می شود که از ترکیبی از امواج رادیویی و میدان های مغناطیسی استفاده می کند. تکانه ها از طریق یک هندپیس منتقل می شوند که با آن نواحی آسیب دیده از نقص ماساژ داده می شوند، امواج و تکانه ها فیبروبلاست ها را برای تولید کلاژن جدید تحریک می کنند، در نتیجه تجدید سلولی را تشویق می کنند و به بافت ها لحن بیشتری می بخشند. Biodermogenesi عملکردهای فیزیولوژیکی طبیعی پوست را بازیابی می کند.

Biodermogenesi در برابر افتادگی پوست نیز بسیار موثر بوده و در از بین بردن ترک های پوستی غیر تهاجمی بوده و دردناک نیست.

مزوتراپی:

مزوتراپی یک تکنیک پزشکی زیبایی است که مبتنی بر تزریق درمانی مواد با هدف از بین بردن احتباس آب، تحریک فرآیندهای سلولی صحیح و بازسازی بافت ها است.

به طور خلاصه، این درمان شامل تزریق دارو به مزودرم از طریق سوزن های بسیار ظریف است. با این تکنیک بدن از مواد زائد اضافی سم زدایی می شود، مایعات دفع می شوند و در عین حال پوست حالت تون شده و کشسانی پیدا می کند.

مزوتراپی می تواند با درمان های تکمیلی مانند کربوکسی تراپی، لیپوسکلپچر و سلفینا همراه باشد. در واقع، برای به دست آوردن یک نتیجه بهینه، فرد معمولاً خود را به یک نوع تکنیک محدود نمی‌کند، اما می‌تواند چرخه‌ای از تکنیک‌های مختلف را انتخاب کند که بین آنها متناوب است. تعداد جلسات به طور کلی توسط پزشک در اولین ویزیت بر اساس لک مورد نظر تعیین می شود.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک تکنیک پزشکی-زیبایی است که هم برای مشکلات پزشکی و هم برای زیبایی شناختی کاربرد دارد. این دارو با بهبود گردش خون عمل می کند و اغلب برای مبارزه با سلولیت، بلکه در برابر چین و چروک، علائم کشش، اسکار، تورم و موارد دیگر نیز استفاده می شود.

این شامل تزریق زیر جلدی دی اکسید کربن، از طریق تزریق های بسیار کوچک با سوزن های نازک است. این درمان می تواند به طور موثر در برابر سلولیت عمل کند، در واقع متابولیسم سلولی و آنزیم هایی را که قادر به حل و جذب مجدد چربی هستند، تحریک می کند، گردش خون را تحریک می کند که باعث اکسیژن رسانی بهتر به بافت ها می شود و در نتیجه امکان دفع آسان مواد زائد و سموم را فراهم می کند.

جلسات معمولاً یک یا دو بار در هفته تکرار می شود و تعداد آنها با توجه به آسیب شناسی مورد درمان و نظر پزشک متفاوت است، به طور کلی 6 تا 8 جلسه کافی است.

Cellfina®

یک پروتکل پزشکی است که در جراحی های سرپایی ساده قابل انجام است، برای درمان طولانی مدت سلولیت قادر است سلولیت را حتی در یک جلسه از بین ببرد.

این دستگاه از طریق دستگاهی، مورد تایید FDA و گواهی CE، کار می‌کند که می‌تواند سپتوم‌های فیبری جمع‌شونده، عامل ظاهر "پوست پرتقال" را به روشی دقیق و کنترل شده برش دهد. جدا شدن سپتوم های فیبری باعث آزاد شدن فوری پوست می شود که به نرمی و فشردگی اولیه خود باز می گردد.

روش Cellfina® فقط در مراکز تخصصی و توسط پزشکان واجد شرایط و تایید شده قابل انجام است. تهاجمی حداقل است، تحت بی حسی موضعی انجام می شود، نتایج آنی و تا 3 سال قابل توجه است.

Vaser smooth:

اگر علاوه بر سلولیت، چربی موضعی نیز وجود دارد، توصیه می شود که روی هر دو لک به طور همزمان عمل کنید: با Vaser smooth می توانید با لیپوسکلپچر ظریف هم سلولیت و هم چربی موضعی را از بین ببرید.

Vaser smooth را می توان روی فناوری شناخته شده Vaser اعمال کرد، دستگاهی که از طریق اولتراسوند برای بهبود و تعریف شبح بدن کار می کند.

Vaser از طریق امواج مافوق صوت کار می کند، آنها از طریق میکرو پروب ها منتقل می شوند و فقط می توانند به سلول های چربی ضربه بزنند، بدون اینکه بر بافت های اطراف تأثیر بگذارند. چربی، زمانی که مایع شود، مکش را نیز ظریف‌تر می‌کند و لیپواسکالپچر ملایم‌تری روی بافت‌ها ایجاد می‌کند. وازر صاف با همان عمل اولتراسونیک عمل می کند، اما در این مورد، شاخه های سپتوم فیبری مسئول پوست پرتقال را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین پوست آزاد می شود و بلافاصله به حالت صاف و همگن باز می گردد.

لیپوسکلپچر Vaser با Vaser smooth در جراحی های سرپایی، بی حسی موضعی یا آرام بخشی خفیف انجام می شود. این عمل از 30 دقیقه تا 3 ساعت طول می کشد و زمان بهبودی کوتاه تری را نسبت به لیپواسکالپچر سنتی تضمین می کند. بیمار بلافاصله پس از عمل یا حداکثر روز بعد می تواند فعالیت خود را از سر بگیرد.

 

مویرگ های پا، مشکل عروقی است؟

8 فوریه 2019/ در اخبار / توسط ti2g76t1

 

 

شما تا به حال آن را رها کرده اید، و سعی می کنید دیگر حتی متوجه آن نشوید، با این حال آن مویرگ کوچک قابل مشاهده شاید چیزی به شما می گوید.

مویرگ ها و/یا وریدهای واریسی روی پاها یک نقص زیبایی است که برای بسیاری از خانم ها شناخته شده است، اگر روی پاها پخش شوند می توانند باعث ناراحتی زیادی شوند، اما شاید ندانید که نه تنها از نظر زیبایی می تواند یک مشکل باشد.

 

تقریباً 80٪ از جمعیت ادعا می کنند که ضایعات وریدی کوچکی مانند وریدهای عنکبوتی و مویرگ ها دارند که یک مشکل زیبایی شناختی است، اما در بیشتر موارد می تواند ناراحتی واقعی ایجاد کند.

 

مویرگ ها و وریدهای واریسی چیست:

سیاهرگ های واریسی رگ هایی هستند که بزرگ شده اند، می توانند به رنگ گوشتی، بنفش تیره یا آبی به نظر برسند. آنها به صورت سیاهرگ های بزرگ و پیچ خورده ظاهر می شوند، بیشتر متورم می شوند و در

سطح پوست برجسته می شوند. آنها معمولا در پشت ساق پا یا در امتداد داخلی ران قرار دارند.

در دوران بارداری وریدهای واریسی می توانند به دلیل تغییرات هورمونی روی پاها ظاهر شوند، که معمولاً در این دوره است، علاوه بر این جریان خون بیشتر همراه با سرعت گردش خون پایین آن، باعث افزایش فشار بر روی دیواره عروق می شود. تلانژکتازی

هایا مویرگ ها شبیه به رگ های واریسی هستند، اما کوچکتر، معمولا قرمز یا آبی هستند و نسبت به واریس روی پوست سطحی تر هستند. آنها معمولاً روی پاها یا صورت ظاهر می شوند و می توانند به یک ناحیه یا بسیار گسترده محدود شوند.

 

علل چیست: نارسایی وریدی

سرخرگ ها بزرگتر از سیاهرگ ها هستند و وظیفه انتقال خون از قلب به اطراف بدن را بر عهده دارند، در حالی که سیاهرگ ها خون را از هر قسمت از بدن به قلب می برند.

وریدها دارای دریچه هایی هستند که انتقال خون را فقط در یک جهت تسهیل می کنند، بنابراین در مورد پاها، این دریچه ها خون را به سمت بالا فشار می دهند و از نزول آن به سمت پایین جلوگیری می کنند. وقتی دریچه‌ها ضعیف می‌شوند، خون در سیاهرگ‌ها و مویرگ‌ها تجمع می‌یابد، زیرا دیگر نمی‌تواند خود به خود به سمت قلب هل داده شود. در صورت بروز این مشکل در معرض نارسایی وریدی هستیم. اگر خون بیش از حد روی یک سیاهرگ جمع شود، به دیواره رگ ها فشار می آورد و ورید را گشاد می کند و آن را

واریسی می کند. عروق (تلانژکتازی) نیز می توانند در اثر رفلاکس خون ایجاد شوند.

مویرگ ها همچنین می توانند در اثر تغییرات هورمونی، عوامل ارثی و قرار گرفتن طولانی مدت یا نادرست در معرض نور خورشید مستعد شوند.

 

سایر عواملی که می توانند به ظاهر مویرگ ها کمک کنند:

 

سن،

ارثی بودن مشکل

تغییرات هورمونی در دوران بلوغ، بارداری و یائسگی.

مصرف قرص های ضد بارداری

ایستادن بیش از حد

چاقی

آسیب یا ضربه به پاها

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، به خصوص در حضور پوست روشن.

نیروی طبیعی گرانش، وزن بدن و وظیفه حمل خون به سمت بالا به سمت قلب از حاشیه بدن، پاها را به ناحیه اصلی بدن برای ظهور رگ‌های واریسی و مویرگ‌ها تبدیل می‌کند. در مقایسه با سایر سیاهرگ‌های بدن، رگ‌های موجود در پاها سخت‌ترین کار انتقال خون به قلب را دارند. بنابراین فشار قابل توجهی را تحمل می کنند که می تواند قوی تر از دریچه های وریدی باشد.

 

علائم علائم

و نشانه های اصلی تشکیل احتمالی رگ های واریسی عبارتند از:

 

رگهای بزرگ قابل مشاهده روی پوست،

گرفتگی و درد پا،

تورم مچ پا و پا، حتی اگر خفیف باشد،

خارش پاها،

پوست روشن تر در اطراف رگ های واریسی.

با یک پزشک متخصص مشورت کنید و اگر این علائم را دارید، می تواند نشان دهنده بیماری ها یا علل دیگر باشد.

وجود وریدهای واریسی همچنین می تواند نشان دهنده استعداد ابتلا به ترومبوز ورید عمقی، آمبولی ریه و بیماری شریان محیطی باشد، اما همه اینها تنها پس از یک معاینه پزشکی کامل قابل تشخیص است.

 

تشخیص

علاوه بر تشخیص فیزیکی مشکل، آزمایش‌ها و روش‌های اضافی ممکن است توسط پزشک برای تعیین میزان مشکل و رد سایر شرایط انجام شود.

 

معاینه بدنی:

 

برای ارزیابی وجود مویرگ‌ها، پاها در حالت ایستاده یا نشسته با پاهای آرام معاینه می‌شوند، پزشک سؤالات ساده‌ای می‌پرسد تا میزان علائم و نشانه‌های رخ داده مانند خارش، هرگونه درد و غیره را مشخص کند.

تست ها و روش های تشخیصی

 

 سونوگرافی داپلر : این یک آزمایش تشخیصی است که از امواج صوتی برای ارائه تصاویری از جریان های داخلی بدن استفاده می کند. در طی این آزمایش، دستگاهی بر روی ناحیه تحت تاثیر این مشکل قرار می‌گیرد، از آن برای بررسی جریان خون در رگ‌ها و رد کردن یا تأیید وجود هرگونه لخته استفاده می‌شود.

شاید برای شما جالب باشد:

درمان لک های روی پوست

۰۲/۰۲/۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
مونا عاملی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی