روز جدید

مزایای مراقبت از صورت چیست؟

پنجشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷ ب.ظ

مراقبت از صورت بسیار مهم است زیرا پوست صورت بسیار حساس است و در طول سال در معرض تهاجم عوامل خارجی مانند سرما، گرما، گرد و غبار و باد قرار دارد.

علاوه بر این، مصرف زیاد غذا یا الکل و کمبود خواب نیز بر روی پوست منعکس می شود و کیسه ها و حلقه های تیره ظاهر می شوند، اولین علائم خستگی و خشکی نمایان می شوند. به همه اینها باید اضافه کنیم که در بسیاری از مواقع به عنوان شاخصی از مشکلات دیگری مانند استرس، تغییرات هورمونی یا آلودگی عمل می کند که می تواند بدن ما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، مراقبت از پوست آن گونه که شایسته است، نه تنها یک موضوع زیبایی شناختی، بلکه سلامتی نیز محسوب می شود.

 

مزایای مراقبت از صورت:

 

چین و چروک به تعویق خواهد افتاد

پاکسازی روزانه پوست همراه با استفاده از محصولات با ترکیبات فعال ضد پیری به تاخیر در پیری پوست کمک می کند.

 

اکسیژن‌رسان

 یک مزیت برجسته، زیرا دفاع طبیعی پوست را فعال می‌کند و به آن اجازه می‌دهد بهتر نفس بکشد.

 

آکنه را تنظیم می کند

 مراقبت برای افرادی که از آکنه رنج می برند ضروری است، زیرا احساس چربی پوست را کاهش می دهد و باعث از بین بردن جوش های سر سیاه می شود.

 

سلول‌های مرده و آثار آلودگی را از بین می‌برد

در طول روز روی پوست آلودگی‌ها و آلودگی‌ها جمع می‌شود که پاک کردن آن‌ها مهم است زیرا منافذ را می‌بندند.

 

آبرسانی عمیق

 پوست هیدراته پوستی الاستیک، سالم و جوان تر است.

علائم خستگی را کاهش می دهد

 نادیده گرفته شده، پوست مات، زرد و بدون تراکم به نظر می رسد.

 

باعث میشود تا آرایش بهتری داشته باشید

در صورت تمیز، محصولات آرایشی بهتر نفوذ می کنند، بسیار بهتر به نظر می رسند و ماندگاری بیشتری دارند.باید در نظر داشت که یک روتین خوب مراقبت از صورت با پاکسازی شروع می شود ، که نه تنها آلودگی، آثار آرایش، سبوم و عرق انباشته شده را از بین می برد، بلکه بافت پوست را نیز بهبود می بخشد و تضمین می کند که محصولاتی که بعد از آن استفاده می شود، خوب هستند.

 

چه زمانی پوستمان را تمیز کنیم؟

متخصصان تمیز کردن صورت را در صبح و شب توصیه می‌کنند، اگرچه تمیز کردن شبانه مهم‌ترین آن است زیرا آلودگی را از بین می‌برد و پوست را آماده ترمیم در هنگام خواب می‌کند. برای بهداشت کامل تر، انجام لایه برداری صورت به صورت هفتگی یا هر دو هفته یکبار، بسته به نیاز هر صورت، توصیه می شود.

 

مرحله دوم استفاده از یک تونر است که نه تنها صورت را آبرسانی و شاداب می کند، بلکه منافذ را کاهش می دهد، تعادل pH پوست را بازیابی می کند و لایه ای محافظ در برابر آلودگی ها و آلاینده های محیطی اضافه می کند. سپس نوبت به کرم مرطوب کننده یا ضد پیری می رسد که برای جلوگیری از خشکی پوست صورت و گردن استفاده می شود، پوست را از پیری زودرس محافظت می کند و به آن کمک می کند تا شاداب تر، سالم تر و درخشان تر به نظر برسد. و در نهایت هم در زمستان و هم در تابستان روتین با استفاده از کرم ضدآفتاب به پایان می رسد که به عنوان سپری در برابر اشعه های مضر UV عمل می کند و احتمال ایجاد لک و آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

 

طرز تهیه ماسک قهوه و ماست

خواص قهوه برای پوست متفاوت است. این یک متحد قدرتمند در برابر سلولیت است، به عنوان یک لایه بردار عالی عمل می کند و یک ترفند بی خطا برای مبارزه با سیاهی دور چشم است. در ترکیب با مواد دیگر حتی بهتر می شود و می تواند به یکی از بهترین منابع ما برای ترفندهای زیبایی خانه تبدیل شود .

 

طرز تهیه ماسک تخم مرغ و ماست

مراحلی که باید دنبال کرد:

1

ماست در درمان پوست نیز خواص بسیار خوبی دارد. خواص ضد باکتریایی آن برای مبارزه با جوش ها و جوش های سرسیاه مفید است و همچنین برای آبرسانی و کاهش سوزش پوست های حساس مفید است.

 

2

در ترکیب با قهوه، ترکیبی قدرتمندتر و همه کاره تر خواهید داشت. بنابراین، ماسک قهوه و ماست برای آبرسانی و لایه برداری پوست، مخصوصاً چرب ترین آن ها، بسیار توصیه می شود. اما این تنها مزیت آن نیست زیرا علاوه بر این ، ماسک قهوه و ماست به کاهش تورم صورت کمک می‌کند ، که باعث می‌شود وقتی زیاد نخوابیده‌اید، صورت بدون تورم داشته باشید.

 

3

برای تهیه این ماسک به قهوه آسیاب شده یا تفاله قهوه و یک ماست طبیعی نیاز دارید . یک ماست طعم دار ارزشش را ندارد، اگرچه مارکی که ماست طبیعی را درست می کند مهم نیست. اگر عسل در خانه دارید، می‌توانید از آن استفاده کنید و آن را به ماسک اضافه کنید تا خواص بیشتری داشته باشید.

 

4

ظرفی تهیه کنید که مخلوط را در آن درست کنید. ماست را در ظرف بریزید و دو قاشق غذاخوری قهوه به آن اضافه کنید. قهوه همان چیزی است که قدرت لایه برداری می دهد ، بنابراین بسته به اینکه چگونه می خواهید بیشتر یا کمتر لایه برداری شود، باید قهوه کم یا زیاد اضافه کنید. برای کسانی که به دنبال تعادل کامل هستند، می‌توانند ماست و قهوه را در قسمت‌های مساوی مخلوط کنند (مثلاً دو قاشق غذاخوری قهوه برای دو قاشق غذاخوری شکر).

 

5

با استفاده از این مواد، شما از قبل پایه ماسک و عناصر اساسی آن را خواهید داشت. اگر خواص عسل را برای پوست دوست دارید یا می خواهید رنگ خمیری بیشتری به آن بدهید، می توانید یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. عسل ضد باکتری است و روی پوست های مستعد آکنه بسیار خوب عمل می کند، بنابراین با این ماسک کاملاً ست می شود.

 

6

همه مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید، روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه بماند. سپس با آب گرم بردارید.

 

7

 به یاد داشته باشید که برای تهیه این یا هر ماسک قهوه دیگری، قهوه بدون کافئین ارزشش را ندارد. قدرت قهوه در کافئین است.                                             

 

طرز تهیه ماسک ماست و لیمو

ماسک های لیمو منبع موثری برای در نظر گرفتن ترفندهای زیبایی خانگی ما هستند . لیمو برای بسیاری از انواع پوست، از افراد مبتلا به آکنه گرفته تا لک ها، عالی عمل می کند، و همچنین میوه ای است که در هر سوپرمارکتی پیدا می شود. دستور العمل های زیادی برای ماسک های این مرکبات وجود دارد، مانند ماسک عسل و لیمو یا ماسک لیمو و شکر .

 

مراحلی که باید دنبال کرد:

1

لیمو و ماست خواص زیادی دارند. ماست به عنوان یک مرطوب کننده و ضد باکتری خوب است، به عنوان مثال، ترکیب آنها برای بسیاری از اهداف دیگر نیز عالی است. ماسک ماست و لیمو یکی از ماسک های روشن کننده پوست است و برای پوست های لک دار به شدت توصیه می شود . برخی نیز این ماسک را برای مبارزه با کک و مک و پنهان کردن آنها توصیه می کنند.

 

2

لیمو همچنین سلول های مرده را از بین می برد و پوست را تقویت می کند. ویتامین C موجود در آن به احیای آن و مبارزه با پیری زودرس به دلیل محتوای بالای آنتی اکسیدان کمک می کند.

 

3

برای تهیه این ماسک، علاوه بر یک کاسه یا ظرف برای تهیه مخلوط، به آب یک لیمو و یک ماست طبیعی نیاز دارید. به یاد داشته باشید که در ماسک های ماست خانگی نمی توانید ماست طبیعی را با یکی از طعم ها تغییر دهید، زیرا نتیجه یکسان نخواهد بود.

 

4

دو قاشق غذاخوری ماست طبیعی را در ظرفی که مخلوط را در آن درست می کنید بریزید و سپس یک قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید.

 

5

ماسک را روی پوست صورت بمالید و مراقب باشید وارد چشم نشود. مانند هر باری که ماسک میزنید، به یاد داشته باشید که پوست باید قبلا شسته شده باشد و خشک باشد.

 

6

اجازه دهید حدود پانزده یا بیست دقیقه عمل کند و سپس با آب ولرم یا خنک بردارید، خواهید دید که پوست شما چقدر عالی به نظر می رسد!

 

طرز تهیه ماسک عسل و ماست

عسل یکی از قدرتمندترین موادی است که در خانه برای ترفندهای زیبایی خود دارید . فواید عسل بسیار زیاد است: مرطوب کننده، یک آنتی باکتریال قوی (که آن را در ماسک های خانگی برای مبارزه با آکنه عالی می کند) و یک آنتی بیوتیک طبیعی. در ترکیب با سایر محصولات طبیعی، برای تهیه انواع ماسک ها و کرم های خانگی مناسب است.

 

مراحلی که باید دنبال کرد:

1

ماست طبیعی روی پوست‌های حساس بسیار خوب عمل می‌کند ، زیرا با تحریکات مبارزه می‌کند و روی پوست‌هایی که آکنه و جوش‌های سرسیاه دارند.

 

2

از این رو ماسک ماست و عسل برای پوست های مستعد آکنه عالی است ، اگرچه خواص مرطوب کنندگی و ویژگی های ترکیبات آن به این معنی است که مناسب برای پوست ها می باشد.

 

3

برای تهیه این ماسک به ماست طبیعی (مارک یا نوع آن تا زمانی که طعم دار نباشد مهم نیست) و عسل نیاز دارید . به یاد داشته باشید که هر چه عسل طبیعی و ارگانیک تر استفاده کنید، نتایج بهتری روی پوست شما خواهد داشت.

 

4

همچنین یک فنجان یا ظرفی تهیه کنید که بتوانید بدون مشکل مواد را در آن مخلوط کنید. به ازای هر قاشق غذاخوری ماست باید یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. با یکی دو قاشق غذاخوری از هر یک از مواد، بیش از اندازه کافی خواهید داشت.

 

5

مخلوط را خوب هم بزنید تا همه مواد به خوبی با هم ترکیب شوند و روی پوستی که قبلا تمیز کرده اید روی صورت و گردن بمالید .

 

6

اجازه دهید حدود 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب بردارید، برای پاک کردن آن فقط باید صورت خود را بشویید.

 

7

همچنین می توانید ماسک عسل و دارچین ، ماسک عسل و شکر یا ماسک عسل و لیمو را امتحان کنید تا از خواص عسل نهایت استفاده را ببرید.

 

1

فواید قهوه بر روی پوست متفاوت است. این منبع غنی از آنتی اکسیدان است، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و مهمتر از همه و به لطف کافئین، برای پوست های دارای سلولیت بسیار مفید است. کافئین بر گردش خون تاثیر می گذارد که به مبارزه با برخی از علل سلولیت کمک می کند .

 

2

به همین دلیل، بسیاری از کرم‌های موجود در بازار از قهوه به‌عنوان ماده پایه استفاده می‌کنند، اگرچه برای بهره‌مندی از خواص آن لازم نیست هزینه زیادی صرف کنید. برای از بین بردن سلولیت با قهوه می توانید روی ترفندهای خانگی تمرکز کنید .

 

3

چندین ماسک قهوه برای مقابله با سلولیت وجود دارد ، اما محبوب ترین آنها ماسک هایی هستند که بر پایه قهوه و روغن ساخته شده اند. به این ترتیب قدرت ضد سلولیت ماسک به روغن مرطوب کننده اضافه می شود.

 

4

برای تهیه این ماسک به روغن زیتون یا روغن بادام نیاز دارید -می توانید تنوعی را که بیشتر دوست دارید یا در خانه دارید-، قهوه، ظرفی برای تهیه مخلوط و کاغذ شفاف نیاز دارید که پس از یکدست شدن مخلوط کمکتان می کند. برای نفوذ به پوست اعمال می شود.

 

5

چه نوع قهوه ای نیاز دارید؟ برخی از دستور العمل ها آسیاب کردن دانه های قهوه را به روشی خاص برای تهیه ماسک قهوه توصیه می کنند، اما حقیقت این است که می توانید از تفاله های قهوه برای آن استفاده کنید . به این ترتیب، علاوه بر این، از چیزی که به طور کلی در سطل زباله ختم می شود، استفاده خواهید کرد.

 

6

تفاله قهوه را در ظرفی بریزید (کم و بیش، یک چهارم فنجان نیاز دارید) و چهار قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. اگر می خواهید غلظت مایع بیشتری داشته باشد، از روغن بیشتری استفاده کنید، اگرچه مخلوط نباید خیلی مایع باشد.

 

7

با حرکات دایره ای روی پوست آسیب دیده بمالید و با کاغذ شفاف بپوشانید. بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بردارید.

شاید برای شما جالب باشد:

 

ماسک چشم

۰۲/۰۲/۰۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
مونا عاملی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی