روز جدید

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

مراقبت از صورت بسیار مهم است زیرا پوست صورت بسیار حساس است و در طول سال در معرض تهاجم عوامل خارجی مانند سرما، گرما، گرد و غبار و باد قرار دارد.

علاوه بر این، مصرف زیاد غذا یا الکل و کمبود خواب نیز بر روی پوست منعکس می شود و کیسه ها و حلقه های تیره ظاهر می شوند، اولین علائم خستگی و خشکی نمایان می شوند. به همه اینها باید اضافه کنیم که در بسیاری از مواقع به عنوان شاخصی از مشکلات دیگری مانند استرس، تغییرات هورمونی یا آلودگی عمل می کند که می تواند بدن ما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، مراقبت از پوست آن گونه که شایسته است، نه تنها یک موضوع زیبایی شناختی، بلکه سلامتی نیز محسوب می شود.

 

مزایای مراقبت از صورت:

 

چین و چروک به تعویق خواهد افتاد

پاکسازی روزانه پوست همراه با استفاده از محصولات با ترکیبات فعال ضد پیری به تاخیر در پیری پوست کمک می کند.

 

اکسیژن‌رسان

 یک مزیت برجسته، زیرا دفاع طبیعی پوست را فعال می‌کند و به آن اجازه می‌دهد بهتر نفس بکشد.

 

آکنه را تنظیم می کند

 مراقبت برای افرادی که از آکنه رنج می برند ضروری است، زیرا احساس چربی پوست را کاهش می دهد و باعث از بین بردن جوش های سر سیاه می شود.

 

سلول‌های مرده و آثار آلودگی را از بین می‌برد

در طول روز روی پوست آلودگی‌ها و آلودگی‌ها جمع می‌شود که پاک کردن آن‌ها مهم است زیرا منافذ را می‌بندند.

 

آبرسانی عمیق

 پوست هیدراته پوستی الاستیک، سالم و جوان تر است.

علائم خستگی را کاهش می دهد

 نادیده گرفته شده، پوست مات، زرد و بدون تراکم به نظر می رسد.

 

باعث میشود تا آرایش بهتری داشته باشید

در صورت تمیز، محصولات آرایشی بهتر نفوذ می کنند، بسیار بهتر به نظر می رسند و ماندگاری بیشتری دارند.باید در نظر داشت که یک روتین خوب مراقبت از صورت با پاکسازی شروع می شود ، که نه تنها آلودگی، آثار آرایش، سبوم و عرق انباشته شده را از بین می برد، بلکه بافت پوست را نیز بهبود می بخشد و تضمین می کند که محصولاتی که بعد از آن استفاده می شود، خوب هستند.

 

چه زمانی پوستمان را تمیز کنیم؟

متخصصان تمیز کردن صورت را در صبح و شب توصیه می‌کنند، اگرچه تمیز کردن شبانه مهم‌ترین آن است زیرا آلودگی را از بین می‌برد و پوست را آماده ترمیم در هنگام خواب می‌کند. برای بهداشت کامل تر، انجام لایه برداری صورت به صورت هفتگی یا هر دو هفته یکبار، بسته به نیاز هر صورت، توصیه می شود.

 

مرحله دوم استفاده از یک تونر است که نه تنها صورت را آبرسانی و شاداب می کند، بلکه منافذ را کاهش می دهد، تعادل pH پوست را بازیابی می کند و لایه ای محافظ در برابر آلودگی ها و آلاینده های محیطی اضافه می کند. سپس نوبت به کرم مرطوب کننده یا ضد پیری می رسد که برای جلوگیری از خشکی پوست صورت و گردن استفاده می شود، پوست را از پیری زودرس محافظت می کند و به آن کمک می کند تا شاداب تر، سالم تر و درخشان تر به نظر برسد. و در نهایت هم در زمستان و هم در تابستان روتین با استفاده از کرم ضدآفتاب به پایان می رسد که به عنوان سپری در برابر اشعه های مضر UV عمل می کند و احتمال ایجاد لک و آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

 

طرز تهیه ماسک قهوه و ماست

خواص قهوه برای پوست متفاوت است. این یک متحد قدرتمند در برابر سلولیت است، به عنوان یک لایه بردار عالی عمل می کند و یک ترفند بی خطا برای مبارزه با سیاهی دور چشم است. در ترکیب با مواد دیگر حتی بهتر می شود و می تواند به یکی از بهترین منابع ما برای ترفندهای زیبایی خانه تبدیل شود .

 

طرز تهیه ماسک تخم مرغ و ماست

مراحلی که باید دنبال کرد:

1

ماست در درمان پوست نیز خواص بسیار خوبی دارد. خواص ضد باکتریایی آن برای مبارزه با جوش ها و جوش های سرسیاه مفید است و همچنین برای آبرسانی و کاهش سوزش پوست های حساس مفید است.

 

2

در ترکیب با قهوه، ترکیبی قدرتمندتر و همه کاره تر خواهید داشت. بنابراین، ماسک قهوه و ماست برای آبرسانی و لایه برداری پوست، مخصوصاً چرب ترین آن ها، بسیار توصیه می شود. اما این تنها مزیت آن نیست زیرا علاوه بر این ، ماسک قهوه و ماست به کاهش تورم صورت کمک می‌کند ، که باعث می‌شود وقتی زیاد نخوابیده‌اید، صورت بدون تورم داشته باشید.

 

3

برای تهیه این ماسک به قهوه آسیاب شده یا تفاله قهوه و یک ماست طبیعی نیاز دارید . یک ماست طعم دار ارزشش را ندارد، اگرچه مارکی که ماست طبیعی را درست می کند مهم نیست. اگر عسل در خانه دارید، می‌توانید از آن استفاده کنید و آن را به ماسک اضافه کنید تا خواص بیشتری داشته باشید.

 

4

ظرفی تهیه کنید که مخلوط را در آن درست کنید. ماست را در ظرف بریزید و دو قاشق غذاخوری قهوه به آن اضافه کنید. قهوه همان چیزی است که قدرت لایه برداری می دهد ، بنابراین بسته به اینکه چگونه می خواهید بیشتر یا کمتر لایه برداری شود، باید قهوه کم یا زیاد اضافه کنید. برای کسانی که به دنبال تعادل کامل هستند، می‌توانند ماست و قهوه را در قسمت‌های مساوی مخلوط کنند (مثلاً دو قاشق غذاخوری قهوه برای دو قاشق غذاخوری شکر).

 

5

با استفاده از این مواد، شما از قبل پایه ماسک و عناصر اساسی آن را خواهید داشت. اگر خواص عسل را برای پوست دوست دارید یا می خواهید رنگ خمیری بیشتری به آن بدهید، می توانید یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. عسل ضد باکتری است و روی پوست های مستعد آکنه بسیار خوب عمل می کند، بنابراین با این ماسک کاملاً ست می شود.

 

6

همه مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید، روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه بماند. سپس با آب گرم بردارید.

 

7

 به یاد داشته باشید که برای تهیه این یا هر ماسک قهوه دیگری، قهوه بدون کافئین ارزشش را ندارد. قدرت قهوه در کافئین است.                                             

 

طرز تهیه ماسک ماست و لیمو

ماسک های لیمو منبع موثری برای در نظر گرفتن ترفندهای زیبایی خانگی ما هستند . لیمو برای بسیاری از انواع پوست، از افراد مبتلا به آکنه گرفته تا لک ها، عالی عمل می کند، و همچنین میوه ای است که در هر سوپرمارکتی پیدا می شود. دستور العمل های زیادی برای ماسک های این مرکبات وجود دارد، مانند ماسک عسل و لیمو یا ماسک لیمو و شکر .

 

مراحلی که باید دنبال کرد:

1

لیمو و ماست خواص زیادی دارند. ماست به عنوان یک مرطوب کننده و ضد باکتری خوب است، به عنوان مثال، ترکیب آنها برای بسیاری از اهداف دیگر نیز عالی است. ماسک ماست و لیمو یکی از ماسک های روشن کننده پوست است و برای پوست های لک دار به شدت توصیه می شود . برخی نیز این ماسک را برای مبارزه با کک و مک و پنهان کردن آنها توصیه می کنند.

 

2

لیمو همچنین سلول های مرده را از بین می برد و پوست را تقویت می کند. ویتامین C موجود در آن به احیای آن و مبارزه با پیری زودرس به دلیل محتوای بالای آنتی اکسیدان کمک می کند.

 

3

برای تهیه این ماسک، علاوه بر یک کاسه یا ظرف برای تهیه مخلوط، به آب یک لیمو و یک ماست طبیعی نیاز دارید. به یاد داشته باشید که در ماسک های ماست خانگی نمی توانید ماست طبیعی را با یکی از طعم ها تغییر دهید، زیرا نتیجه یکسان نخواهد بود.

 

4

دو قاشق غذاخوری ماست طبیعی را در ظرفی که مخلوط را در آن درست می کنید بریزید و سپس یک قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید.

 

5

ماسک را روی پوست صورت بمالید و مراقب باشید وارد چشم نشود. مانند هر باری که ماسک میزنید، به یاد داشته باشید که پوست باید قبلا شسته شده باشد و خشک باشد.

 

6

اجازه دهید حدود پانزده یا بیست دقیقه عمل کند و سپس با آب ولرم یا خنک بردارید، خواهید دید که پوست شما چقدر عالی به نظر می رسد!

 

طرز تهیه ماسک عسل و ماست

عسل یکی از قدرتمندترین موادی است که در خانه برای ترفندهای زیبایی خود دارید . فواید عسل بسیار زیاد است: مرطوب کننده، یک آنتی باکتریال قوی (که آن را در ماسک های خانگی برای مبارزه با آکنه عالی می کند) و یک آنتی بیوتیک طبیعی. در ترکیب با سایر محصولات طبیعی، برای تهیه انواع ماسک ها و کرم های خانگی مناسب است.

 

مراحلی که باید دنبال کرد:

1

ماست طبیعی روی پوست‌های حساس بسیار خوب عمل می‌کند ، زیرا با تحریکات مبارزه می‌کند و روی پوست‌هایی که آکنه و جوش‌های سرسیاه دارند.

 

2

از این رو ماسک ماست و عسل برای پوست های مستعد آکنه عالی است ، اگرچه خواص مرطوب کنندگی و ویژگی های ترکیبات آن به این معنی است که مناسب برای پوست ها می باشد.

 

3

برای تهیه این ماسک به ماست طبیعی (مارک یا نوع آن تا زمانی که طعم دار نباشد مهم نیست) و عسل نیاز دارید . به یاد داشته باشید که هر چه عسل طبیعی و ارگانیک تر استفاده کنید، نتایج بهتری روی پوست شما خواهد داشت.

 

4

همچنین یک فنجان یا ظرفی تهیه کنید که بتوانید بدون مشکل مواد را در آن مخلوط کنید. به ازای هر قاشق غذاخوری ماست باید یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. با یکی دو قاشق غذاخوری از هر یک از مواد، بیش از اندازه کافی خواهید داشت.

 

5

مخلوط را خوب هم بزنید تا همه مواد به خوبی با هم ترکیب شوند و روی پوستی که قبلا تمیز کرده اید روی صورت و گردن بمالید .

 

6

اجازه دهید حدود 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب بردارید، برای پاک کردن آن فقط باید صورت خود را بشویید.

 

7

همچنین می توانید ماسک عسل و دارچین ، ماسک عسل و شکر یا ماسک عسل و لیمو را امتحان کنید تا از خواص عسل نهایت استفاده را ببرید.

 

1

فواید قهوه بر روی پوست متفاوت است. این منبع غنی از آنتی اکسیدان است، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و مهمتر از همه و به لطف کافئین، برای پوست های دارای سلولیت بسیار مفید است. کافئین بر گردش خون تاثیر می گذارد که به مبارزه با برخی از علل سلولیت کمک می کند .

 

2

به همین دلیل، بسیاری از کرم‌های موجود در بازار از قهوه به‌عنوان ماده پایه استفاده می‌کنند، اگرچه برای بهره‌مندی از خواص آن لازم نیست هزینه زیادی صرف کنید. برای از بین بردن سلولیت با قهوه می توانید روی ترفندهای خانگی تمرکز کنید .

 

3

چندین ماسک قهوه برای مقابله با سلولیت وجود دارد ، اما محبوب ترین آنها ماسک هایی هستند که بر پایه قهوه و روغن ساخته شده اند. به این ترتیب قدرت ضد سلولیت ماسک به روغن مرطوب کننده اضافه می شود.

 

4

برای تهیه این ماسک به روغن زیتون یا روغن بادام نیاز دارید -می توانید تنوعی را که بیشتر دوست دارید یا در خانه دارید-، قهوه، ظرفی برای تهیه مخلوط و کاغذ شفاف نیاز دارید که پس از یکدست شدن مخلوط کمکتان می کند. برای نفوذ به پوست اعمال می شود.

 

5

چه نوع قهوه ای نیاز دارید؟ برخی از دستور العمل ها آسیاب کردن دانه های قهوه را به روشی خاص برای تهیه ماسک قهوه توصیه می کنند، اما حقیقت این است که می توانید از تفاله های قهوه برای آن استفاده کنید . به این ترتیب، علاوه بر این، از چیزی که به طور کلی در سطل زباله ختم می شود، استفاده خواهید کرد.

 

6

تفاله قهوه را در ظرفی بریزید (کم و بیش، یک چهارم فنجان نیاز دارید) و چهار قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. اگر می خواهید غلظت مایع بیشتری داشته باشد، از روغن بیشتری استفاده کنید، اگرچه مخلوط نباید خیلی مایع باشد.

 

7

با حرکات دایره ای روی پوست آسیب دیده بمالید و با کاغذ شفاف بپوشانید. بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بردارید.

شاید برای شما جالب باشد:

 

ماسک چشم

مونا عاملی
۰۷ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۲:۰۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

نشان دادن پوست هیدراته و زیبا تنها نتیجه استفاده از کرم ها یا لوازم آرایشی نیست، زیرا اگر از رژیم غذایی مناسبی که حاوی مواد حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای حفظ وضعیت خوب پوست باشد پیروی نکنیم، پوست شما می تواند خشک شود. برای جلوگیری از این اتفاق، ضروری است به آنچه که هر روز می خورید توجه کنید و مصرف منظم غذاهایی را انتخاب کنید که پوست را به روشی کاملا سالم آبرسانی می کنند و علاوه بر این، بسیار مغذی و برای بدن شما مفید هستند. به خواندن این مقاله ادامه دهید و مراقبت از پوست خود را از درون شروع کنید.

به لطف مواد مغذی موجود در مواد غذایی ، غذاهایی هستند که به طور طبیعی پوست را آبرسانی می کنند و بسیار مفیدند، به ویژه برای مرطوب کردن پوست های خشک تر، خوراکی هایی مانند:

 

خیار

آناناس

پاپایا

میوه های سیتریک

سبزیجات برگ سبز

غذاهای غنی از امگا 3

هندوانه

آووکادو

توت ها

خیار

 

غذای باورنکردنی برای تغذیه پوست

حفظ سطح رطوبت داخلی بهینه برای حفظ رطوبت پوست از بیرون نیز ضروری است و بنابراین یکی از بهترین گزینه ها اضافه کردن غذاهای حاوی درصد بالایی از آب به رژیم غذایی است. و بدون شک یکی از غنی ترین مواد غذایی در آب خیار است که 97 درصد آن علاوه بر داشتن ویتامین های A، C و E برای آبرسانی به پوست از داخل و تامین بیشتر آن بسیار عالی است. آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و ترجیحاً به صورت خام یا به عنوان ماده اصلی در اسموتی ها یا آب میوه های طبیعی مصرف کنید.

 

و اگر علاوه بر این می خواهید از خواص آن به صورت خارجی بهره ببرید، ماسک های صورت با خیار را که در این مقاله پیشنهاد می کنیم را از دست ندهید .

 

آناناس، غذای معجزه آسا برای پوست

آناناس یک میوه استوایی با طعمی لذیذ و بسیار با طراوت است و اگر به طور منظم آن را مصرف کنید، متحد خوبی برای نشان دادن پوستی بسیار مرطوب و جوان تر پیدا خواهید کرد .

 

آناناس حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و آنزیمی به نام بروملین است که برای از بین بردن سلول های مرده و تمیز نگه داشتن منافذ بسیار عالی است. همچنین پاک کننده است، بنابراین به از بین بردن مایعات تجمع یافته و جلوگیری از احتباس مایعات کمک می کند.

 

پاپایا، مرطوب کننده و ضد پیری

یکی دیگر از بهترین میوه ها برای پوست پاپایا است ، زیرا علاوه بر اینکه برای بدن بسیار مفید است، به دلیل خواص آرایشی آن نیز مورد توجه است. به دلیل غنی بودن از آنزیم ها، بتاکاروتن، ویتامین C و بسیاری از اسیدهای آمینه که به بازسازی سلولی کمک می کند ، از پیری زودرس جلوگیری می کند و پوست را هیدراته می کند و درخشندگی آن را بسیار بیشتر می کند.

 

به طور خاص، اشاره شده است که به عنوان یک درمان طبیعی عالی برای آکنه عمل می کند، زیرا آن را تمیز می کند، التهاب را کاهش می دهد و باعث بهبود بافت می شود. آیا می خواهید بدانید چگونه از آن برای مبارزه با این بیماری پوستی استفاده کنید؟ خوب، فقط باید مقاله ما را بررسی کنید که چگونه ماسک پاپایا برای آکنه درست کنید .

 

مرکبات باعث آبرسانی و شادابی پوست می شوند

مرکباتی مانند پرتقال، لیمو، نارنگی یا گریپ فروت غذاهایی هستند که پوست را عمیقا آبرسانی می کنند. علاوه بر این، آنها منابع عالی آنتی اکسیدان ها و ویتامین C هستند که برای مبارزه با رادیکال های آزاد که مسئول اکسیداسیون سلولی و پیری پوست هستند، عالی هستند.

 

آنها همچنین به افزایش سطح کلاژن کمک می کنند، بنابراین نتیجه یک درم بسیار هیدراته، الاستیک و محکم تر است. می توانید برای استفاده حداکثری از خواص این  در وعده صبحانه آب آن را بنوشید و ماسکی خانگی مانند ماسک هایی که در مقاله طرز تهیه ماسک پرتقال به شما نشان می دهیم تهیه کنید .

 

سبزیجات برگ سبز، غذاهای عالی برای پوست های خشک

اگر سبزیجات برگ سبز در رژیم غذایی شما وجود ندارد، باید بدانید که اینها غذاهایی هستند که به درخشندگی، شادابی و زیبایی پوست کمک می کنند، بنابراین بد نیست تلاش کنید و آنهایی را که دوست دارید مصرف کنید.

 

اسفناج، کلم بروکلی، کلم، کاهو و غیره سهم زیادی از فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین های A و C و بسیاری از مواد معدنی ضروری را نشان می دهند و همه آنها به پوست شما اجازه می دهند تا خود را ترمیم کند، آن را خشک نکند و کمک میکند تا پوستی عاری از آلودگی  داشته باشید. اگر آنها را در سالاد یا آب میوه مصرف کنید ، خیلی سریع متوجه تفاوت در پوست خود خواهید شد.

 

غذاهای غنی از امگا 3 از پوست محافظت و آبرسانی می کنند

تمام آن غذاهای غنی از امگا 3 برای محافظت از سلامت پوست، حفظ آن در شرایط خوب در برابر اقدامات تهاجمی عوامل خارجی، آبرسانی عمیق به آن و کنترل چربی اضافی ایده آل هستند و تمام این فواید را می توان در ماهی قزل آلا یافت ، ماهی آبی بسیار غنی از امگا 3 که به شما در مبارزه با ظاهر چین و چروک و خطوط بیان کمک می کند.

 

هندوانه، غنی از آب

در میان بهترین غذاها برای پوست خشک ، هندوانه نیز برجسته است، میوه ای بسیار با طراوت و سرشار از آب که به مرطوب نگه داشتن بافت های درم کمک می کند. تولید کلاژن را تحریک می کند و از نظر آنتی اکسیدان بسیار غنی است، بنابراین پوست را جوان می کند و از ایجاد چین و چروک، خطوط بیان و لک جلوگیری می کند.

 

می توانید هر زمان که هوس کردید چند تکه هندوانه بخورید و همچنین از این میوه به عنوان بخشی از یک درمان زیبایی آبرسانی مانند ماسک هندوانه و عسل استفاده کنید.

 

شاید برای شما جالب باشد:

 

نحوه و زمان استفاده از ماسک چشم

 

همچنین می‌توان آووکادو را به عنوان یک غذای معجزه آسا برای پوست طبقه‌بندی کرد، زیرا این میوه حاوی بسیاری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری است که برای آبرسانی به پوست از درون ضروری هستند. علاوه بر این، غذایی است که در بسیاری از درمان ها برای درمان اگزما در درم و پوست بسیار خشک استفاده می شود. از طرفی حاوی ویتامین های E و K است که خاصیت ضد پیری بسیار جالبی به آن می دهد.

 

اگر آووکادو را در سالادهای روزانه خود ادغام کنید ، خواهید دید که چگونه پوست شما در مدت زمان کوتاهی از شما تشکر می کند. همچنین می توانید ماسک هایی با آووکادو برای آبرسانی عمیق پوست صورت تهیه کنید.

 

میوه های قرمز، بسیار مرطوب کننده و آنتی اکسیدان

میوه های قرمز رنگ علاوه بر خوشمزه بودن فواید زیادی برای پوست بدن دارند. به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالایی که دارند، پوست را همیشه محافظت می کنند، از کم آبی بدن جلوگیری می کنند و علاوه بر این، بسیار غنی از ویتامین C هستند که برای تولید کلاژن خوب و برای پوست مرطوب، الاستیک و انعطاف پذیر ضروری است .

 

می‌توانید آن‌ها را به‌تنهایی، در آب‌میوه‌ها یا اسموتی‌ها مصرف کنید و همچنین می‌توانید از آن‌ها به صورت خارجی با ماسک‌های آب‌رسان و جوان‌کننده استفاده کنید.

 

نکات دیگر برای مرطوب کردن پوست خشک

علاوه بر خوردن این غذاها برای آبرسانی به پوست، اهمیت نوشیدن آب فراوان در روز (بین 1.5 تا 2 لیتر) برای دفع سموم و جلوگیری از از دست دادن سفتی و انعطاف درم را فراموش نکنید.

 

از سوی دیگر، اگر به دمنوش های گیاهی علاقه دارید، باید بدانید که گیاهانی با خواص ضد پیری و مرطوب کنندگی بسیار مفید نیز وجود دارد که می توانید هر روز یک فنجان از آن ها را مصرف کنید.

 

طرز تهیه ماسک طبیعی ماست

 

ماست طبیعی یک ماده با ارزش غذایی قابل توجه است و برای سیستم گوارشی و ایمنی بسیار مفید است، اما علاوه بر خواص ارزشمندی که برای بدن دارد، برای سلامت پوست نیز عالی است . در میان سایر موارد، برای آبرسانی و تغذیه پوست از عمیق‌ترین لایه‌های آن برجسته است، چیزی است که اگر می‌خواهیم پوستی جوان، شاداب و سرشار از زندگی داشته باشیم، بسیار ضروری میباشد. ماسک طبیعی ماست را که در این مقاله به شما نشان می دهیم آماده کنید و شروع به زیباتر کردن پوست خود با دستور العمل های خانگی و ارزان کنید.

 

مراحلی که باید دنبال کرد:

1

فواید ماسک طبیعی ماست

 

خواص ضد باکتریایی ماست برای درمان پوست های مستعد آکنه، دارای جوش و دانه های سرسیاه بسیار مفید است.

این ماست برای دستیابی به پوستی صاف‌تر ایده‌آل است زیرا ماست تحریکات درم را آرام می‌کند و با قرمزی صورت مقابله می‌کند.

اسید لاکتیک موجود در ماست پوست را عمیقا تمیز می کند و بقایای مرده پوست را از بین می برد که باعث جوانی و شادابی صورت می شود.

2

برای اینکه از تمام فواید ماست بر روی پوست خود بهره مند شوید، پیشنهاد می کنیم ماسک صورت را بر اساس ماست طبیعی، عسل و جو تهیه کنید. همچنین با استفاده از این مواد می توانید پوستی کاملاً لایه برداری شده و آبرسانی شده و بدون اثری از عیوب و ناخالصی به دست آورید. برای تهیه این ماسک عالی شما نیاز خواهید داشت به:

 

5 قاشق غذاخوری ماست ساده (غیر شیرین)

3 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق غذاخوری جو دوسر

3

برای شروع ساخت ماسک طبیعی ماست ، تکه های جو دوسر را به یک کاسه آب داغ اضافه کنید تا کمی نرم شوند. وقتی به غلظت دلخواه رسیدند، در ظرف دیگری بریزید و ماست طبیعی و عسل را اضافه کنید. فقط باید همه مواد را با قاشق مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند و خمیر یکدستی به دست آید.

4

اکنون زمان استفاده از آن بر روی صورت است ! شما باید این کار را روی پوست بسیار تمیز انجام دهید تا مطمئن شوید که تمام مواد مغذی موجود در ماسک به طور کامل جذب می شوند. با حرکات دایره ای و رو به بالا بدون اعمال نیروی زیاد آن را در تمام صورت پخش کنید. اجازه دهید ماسک حداقل 30 دقیقه عمل کند و پس از این مدت آن را با آب ولرم فراوان پاک کنید. پوست شما تازه به نظر می رسد!

 

5

علاوه بر این ماسک، ماست طبیعی را می توان با مواد دیگری ترکیب کرد که برای برخی درمان های زیبایی خانگی نیز موثر هستند. نمونه بارز آن مخلوط ماست و لیمو است که برای روشن کردن پوست و رفع تیرگی صورت بسیار محبوب است.

 

نکات

این ماسک طبیعی ماست را می توان هفته ای یک بار روی پوست مالید.

 

شاید برای شما جالب باشد:

ماسک آرامش بخش دور چشم و ترمیم کننده پوست

مونا عاملی
۰۶ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۸:۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 در این مقاله خواهیم داشت:

 

چگونه لوسیون بدن خود را درست کنید؟

2 چگونه یک لوسیون 3 ماده ای درست می کنید؟

3 چه موادی برای لوسیون نیاز دارید؟

4 لوسیون برای پوست خشک چگونه ساخته می شود؟

5 ماندگاری لوسیون خانگی چقدر است؟

6 برای تهیه لوسیون از چه وسایل خانگی می توان استفاده کرد؟

7 در کره شی چیست؟

8 کرم بدن با مواد طبیعی چگونه ساخته می شود؟

9 لوسیون معطر چگونه ساخته می شود؟

10 بهترین مرطوب کننده خانگی چیست؟

11 کدام اسانس ها نگهدارنده هستند؟

12 مواد نگهدارنده چگونه ساخته می شوند؟

13 آیا روغن فندق  یک ماده نگهدارنده است؟

14 لوسیون کودکان چگونه ساخته می شود؟

15 لوسیون شی باتر چگونه ساخته می شود؟

16 لوسیون بدن آلوئه ورا چگونه ساخته می شود؟

17 کاکائو یا کره شیا کدام بهتر است؟

 

 

محافظت ناکافی در برابر آفتاب و آفتاب‌زدگی می‌تواند پوست را خشک کرده و به آن آسیب برساند، به همین دلیل است که لازم است تمام هیدراتاسیون مورد نیاز آن را به موقع بازیابی کرد تا بازسازی شود و سالم به نظر برسد. در این مقاله نحوه ساخت ماسک صورت برای پوست های برنزه را توضیح می دهیم .

 

ماسک آلوئه ورا

خواص ترمیم کنندگی و مرطوب کنندگی آلوئه ورا شگفت انگیز است. 1/4 لیوان شیر را با نصف لیوان عسل مخلوط کرده و مایع آلوئه ورا را اضافه کنید. 15 دقیقه بعد از مالیدن به صورت می توانید آن را پاک کنید. سپس صورت خود را با آب خنک بشویید و از تغییر با این ماسک برای پوست های برنزه قدردانی کنید.

 

ماسک کالاندولا

این گیاه به عنوان یک ضد التهاب و مرطوب کننده ، برابر یا بهتر از آلوئه ورا عمل می کند. برای بهره مندی از فواید آن، یک قاشق غذاخوری گلبرگ گل همیشه بهار را له کنید و پنج قاشق غذاخوری آب، سه قاشق ماست و دو قاشق جو دوسر به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و وقتی قوام غلیظی پیدا کرد روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. برداشته و با آب تازه بشویید.

 

ماسک روشن کننده پاپایا

اگر نتیجه برنزه شدن شما فاجعه آمیز بود و می خواهید آن را پنهان کنید، این ماسک همان چیزی است که به آن نیاز دارید. به لطف آنزیمی که پاپایا دارد ، این میوه به عنوان یک لایه بردار عمل می کند و همراه با اسید لاکتیک موجود در ماست، پوست شما را کمی روشن می کند. میوه را له کنید تا پوره شود و با پنج قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. سپس بردارید و بشویید.

 

ماسک تمشک

تمشک این توانایی را دارد که پوست را تغذیه و بازسازی کند، گویی یک روغن ضروری است . حتی می‌توانید روغن تمشک را در عطرفروشی‌ها پیدا کنید، اما اگر ترجیح می‌دهید از بوی میوه‌های تازه لذت ببرید، این ماسک ایده‌آل برای صورت برنزه شماست. یک فنجان را با تمشک پر کنید و آن را به صورت پوره له کنید، سپس چند قطره روغن بادام به آن اضافه کنید ، هم بزنید و به صورت خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و با آب تازه بشویید.

 

ماسک سیب زمینی

ماسک سیب زمینی خام برای کاهش التهاب پوست صورت ایده آل است و تهیه آن بسیار آسان است. یک سیب زمینی بزرگ را پوست بگیرید و وقتی تمام پوسته آن را جدا کردید، همه آن را رنده کنید. سپس نوارهای سیب زمینی رنده شده را روی صورت خود بمالید تا کاملاً پوشانده شود و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. در پایان می توانید صورت خود را با آب تازه بشویید. در صورت تمایل روزی دو بار تکرار کنید.

 

 

طرز تهیه ماسک صورت برای پوست های ظریف

پوست صورت یکی از حساس ترین نواحی بدن است و اگر پوستی ظریف است مراقبت از آن باید بسیار جامع باشد. به دلیل آسیب پذیری و واکنش منفی آن به ترکیبات شیمیایی لوازم آرایشی معمولی، ترجیحاً پوست لطیف با ماسک های خانگی که از طریق ترکیبات طبیعی آن باعث شادابی و آبرسانی می شود، درمان شود. در این مقاله نکات مراقبتی را به شما ارائه می دهیم و نحوه ساخت ماسک برای پوست های ظریف را به شما آموزش می دهیم .

 

مهم است که قبل از استفاده از هر چیزی روی صورت خود، بدانید که ترکیبات ماسک چه تاثیری روی پوست شما دارد. به همین دلیل توصیه می کنیم که کمی از ماسک آماده شده خود را بردارید و پشت لاله گوش یا آرنج بمالید تا ببینید آیا واکنش آلرژیک رخ می دهد یا خیر. اگر کرم یکبار آغشته شد و بعد از چند دقیقه هیچ اتفاقی نیفتاد، می توانید با استفاده کامل از آن شروع کنید.

 

به همین ترتیب، پوست ظریف انواع ماسک‌های صورت را تحمل نمی‌کند، صرفنظر از اینکه چقدر طبیعی هستند، بنابراین خوب است که بدانید کدام محصولات معمولاً برای مراقبت از صورت شما ایده‌آل هستند و کدام‌ها پایه ماسک‌های خانگی شما هستند . . برخی از آنها شیر و ماست هستند که نرمی و آبرسانی طولانی مدتی را ارائه می دهند. خیار به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد، گزینه ای عالی برای کاهش التهاب چشم پس از یک خواب بد شبانه است.

 

ماسک ماست و عسل

در مورد تمیز کردن، اجتناب از چین و چروک و مرطوب کردن پوست، ماست بهترین متحد شماست. محتوای ویتامین A موجود در آن به پوست شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری صاف بماند، از آن در برابر ناخالصی ها محافظت می کند و لکه های خورشید را پنهان می کند. به همین دلیل ما این ماسک خانگی را بر پایه ماست، عسل و آرد ذرت پیشنهاد می کنیم. تهیه آن بسیار آسان است، نصف ماست طبیعی را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و آرد را اضافه کنید تا غلظت دلخواه را پیدا کنید. 15 دقیقه به آن روی صورت خود فرصت دهید. سپس با آب تازه بشویید.

 

ماسک صورت خیار

خیار یک سبزی جادویی هم برای بدن و هم برای پوست است . اثر قابض آن برای بستن منافذ و ماندگاری بیشتر آرایش ایده آل است. ماسک خیار صورت شما را نرم و با طراوت بی نظیری خواهد گذاشت. برای تهیه ماسک خیار، یک خیار را با پوست آن مخلوط کنید و سپس آن را از صافی رد کنید و با سه قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. بعد از 15 دقیقه بشویید.

 

 

ماسک انگور

بر کسی پوشیده نیست که انگور دارای قدرت ضد پیری است که بسیاری از کرم های ضد چروک به آن حسادت می کنند. به همین دلیل است که آنها یک محتوای پایه رایج در ماسک‌های صورت هستند، زیرا علاوه بر رایحه دلپذیر، رنگ پوست شما را اکسیژن می‌دهند و تولید کلاژن را فعال می‌کنند و خاصیت ارتجاعی پوست شما را تقویت می‌کنند.

 

با پوست کندن دو عدد انگور و بیرون آوردن دانه ها، ماسکی نفیس برای پوست لطیف خود تهیه کنید، سپس آنها را له کرده و با مایع دو عدد کپسول ویتامین E مخلوط کنید و هر شب قبل از خواب به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بمالید و سپس صورت خود را با آب خنک بشویید.

 

 

 

ماسک خربزه

اثر سفت کنندگی خربزه بر روی پوست آن را به میوه ای ایده آل برای مبارزه با شلی تبدیل می کند. این ماسک برای پوست های ظریف برای استفاده روی صورت و گردن ایده آل است و تهیه آن بسیار آسان است: تکه های خربزه را با دو تکه عسل و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. آن را روی صورت بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. سپس با آب خنک بشویید و یک تکه یخ را روی صورت خود بمالید تا منافذ آن بسته شود و اثر سفت شدن آن حفظ شود.

چگونه لوسیون خود را درست کنیم؟

 

طرز تهیه لوسیون خانگی روغن نارگیل، روغن آووکادو و کره شی را در یک قابلمه ترکیب کنید. قابلمه مواد را روی اجاق قرار دهید تا مخلوط مایع شود. اسانس ها را اضافه کنید و مخلوط را در یخچال بگذارید تا سفت شود. نشاسته ذرت، آب را با هم ترکیب کرده و مخلوط کنید. لوسیون را در ظروف بریزید.

 

 

لوسیون خانگی مبتنی بر آلوئه 1 فنجان ژل آلوئه ورا. 1 قاشق چایخوری + 1 قاشق غذاخوری پاستیل موم زنبور عسل. 1/2 فنجان روغن بادام یا روغن جوجوبا (یا هر روغن مایع دیگری) 1 قاشق چایخوری روغن ویتامین E (اختیاری) 1 قاشق غذاخوری کره شی (اختیاری) روغنهای ضروری انتخابی: من 10 قطره شمعدانی و 5 قطره لیموترش را دوست دارم.

 

چگونه یک لوسیون 3 ماده ای درست می کنید؟

میله لوسیون 3 ماده 1 فنجان روغن نارگیل. 1 فنجان موم زنبور عسل. 1 فنجان کره شی (همچنین می توانید از کره کاکائو یا کره انبه یا ترکیبی از هر 3 مورد استفاده کنید) اختیاری: همچنین می توانید چند کپسول ویتامین E را برش دهید و در صورت تمایل محتویات آن را بریزید، یا می توانید چند عدد اضافه کنید.

 

چه موادی برای لوسیون نیاز دارید؟

1. دستور تهیه لوسیون پایه ½ فنجان روغن جوجوبا (یا روغن حامل دیگر دلخواه شما) ½ فنجان آلوئه ورا، ½ فنجان گلاب یا ½ فنجان آب مقطر (شما می توانید از هر آنچه در دست دارید استفاده کنید) 1 قاشق غذاخوری. موم زنبور عسل یا موم انتخابی شما (موم کندلیا یک جایگزین عالی برای وگان است) اختیاری: 1 قاشق غذاخوری. کره شی (برای مغذی تر شدن آن)، 1 قاشق چایخوری.

 

لوسیون پوست خشک چگونه ساخته می شود؟

مواد لازم 1/2 فنجان کره شی (4 اونس) 2 ترابایت روغن مغذی مانند: جوجوبا، آووکادو، زردآلو، روغن بادام شیرین یا روغن هسته انگور. 10 قطره اسانس اسطوخودوس اختیاری* 5 قطره اسانس رزماری اختیاری* 3 قطره اسانس دانه هویج اختیاری* 3 قطره اسانس درخت چای اختیاری*.

 

ماندگاری لوسیون خانگی چقدر است؟

لوسیون ها، کره ها، روغن ها و پودرها: 6 ماه شش ماه تخمین خوبی است، زیرا اکثر روغن ها و پودرهای حامل در دمای اتاق ماندگاری بیشتری ندارند.

 

برای تهیه لوسیون از چه وسایل خانگی می توان استفاده کرد؟

مواد لازم: 1 فنجان گلاب (می توانید از آب مقطر یا آب آلوئه ورا نیز استفاده کنید) 1/2 فنجان موم زنبور عسل. 1/4 فنجان روغن نارگیل. 1/4 فنجان جوجوبا (می‌توانید از روغن بادام شیرین، روغن زیتون یا روغن آووکادو نیز استفاده کنید) 1 قاشق چای‌خوری روغن ویتامین E (اختیاری) روغن‌های ضروری.

 

 

کرم بدن با مواد طبیعی چگونه ساخته می شود؟

مواد لازم 1 فنجان (230 گرم) کره شیا 100% ارگانیک تصفیه نشده. 1 فنجان (240 میلی لیتر) روغن نارگیل. 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) گلیسیرین گیاهی. 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) روغن ویتامین E. 2 اونس (60 میلی لیتر) روغن زیتون فوق بکر. 1 قاشق چایخوری (3 میلی لیتر) اسانس (اختیاری).

 

لوسیون معطر چگونه ساخته می شود؟

مرحله 1: حدود 1/3 فنجان از لوسیون بدون عطر را در کاسه مخلوط کن کوچک خود بریزید. مرحله 2 - پنج تا هشت اسپری عطر را به پایه لوسیون اضافه کنید. اگر می خواهید لوسیون معطر قوی تری داشته باشید، مقدار بیشتری اضافه کنید. این دو ماده را با لیسک هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.

شاید به کار شما بیاید:

درمان های طبیعی برای سیاهی دور چشم

بهترین مرطوب کننده خانگی چیست؟

8 بهترین مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک روغن نارگیل و عسل. موز رسیده و عسل. سس مایونز و روغن بچه. روغن آووکادو. زرده تخم مرغ و روغن بادام. خامه و موز تازه. شکلات و عسل. مقوی پاپایا.

 

چه اسانس هایی مواد نگهدارنده هستند؟

انواع مختلفی از اسانس‌ها از جمله آویشن، دارچین، پونه کوهی و علف لیمو می‌توانند از رشد میکروارگانیسم‌های مضر در محصولات پخته شده جلوگیری کنند و در نتیجه محصولی با ماندگاری طولانی‌تر و افزایش ایمنی را به همراه داشته باشند.

 

مواد نگهدارنده چگونه ساخته می شوند؟

سیر. سیر دارای خواص ضد ویروسی است که به مبارزه با باکتری ها، هم در بدن و هم در غذا کمک می کند. نمک دریایی صورتی یا نمک دریایی هیمالیا. نمک از قدیم به عنوان یکی از بهترین نگهدارنده های طبیعی یاد می شود و اگر نمک هیمالیا باشد، بهتر است. مواد تند. لیمو. سرکه. قند.

 

آیا روغن  فندق  یک ماده نگهدارنده است؟

حاوی موادی است که آنتی اکسیدان هستند، اما نگهدارنده نیستند.

 

لوسیون کودکان چگونه ساخته می شود؟

دستورالعمل: گلبرگ های رز را به قطعات کوچک خرد کنید. گلبرگ های رنده شده گل رز، روغن نارگیل و روغن زیتون را در یک شیشه بلند مزون (ماسون جار برای مربای توت فرنگی خود استفاده کردیم) ترکیب کنید. ظرفی با آب داغ آماده کنید. از یک صافی استفاده کنید و اجازه دهید بچه ها لوسیون را در ظرفی که می خواهید لوسیون در آن قرار گیرد، صاف کنند.

 

لوسیون شی باتر چگونه ساخته می شود؟

طرز تهیه لوسیون کره شی و روغن نارگیل را در حمام آب ذوب کنید. پس از ذوب شدن مواد از روی حرارت بردارید. در صورت استفاده اسانس و روغن ویتامین E را اضافه کنید. در حالی که لوسیون را با مخلوط کن دستی مخلوط می کنید، پودر پیکان را به آرامی اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید تا سبک و پفی شود. حدود 3 دقیقه

 

لوسیون بدن آلوئه ورا چگونه ساخته می شود؟

مواد لازم 1 فنجان ژل آلوئه ورا. ½ فنجان موم زنبور عسل رنده شده. ½ فنجان روغن بادام شیرین (یا روغن دانه انگور یا جوجوبا) 1 قاشق چایخوری روغن ویتامین E. 15 قطره اسانس.

 

کاکائو یا کره شی بهتر است؟

برای مسائلی مانند اسکار، آکنه و ترک‌های پوستی، به نظر می‌رسد کره شی بهترین گزینه است، زیرا کره کاکائو منافذ پوست را مسدود می‌کند. افرادی که مشکلات پوستی خشک دارند می توانند از کره کاکائو تصفیه نشده استفاده کنند زیرا به راحتی در پوست جذب می شود و ظاهر پوست را به سرعت بهبود می بخشد.

 

شاید برای شما جالب باشد:

ماسک دور چشم سیب زمینی

مونا عاملی
۰۶ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۸:۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

به طور کلی مویرگ ها خطرناک نیستند و به یک مشکل عمدتاً زیبایی محدود می شوند، در حالی که وریدهای واریسی می توانند بدتر و گشادتر شوند تا زمانی که باعث مشکلات جدی تری مانند:

 

در صورت وجود نارسایی شدید وریدی، تجمع خون در وریدها بازگشت خون به قلب را کند می کند و باعث ایجاد لخته های احتمالی و عفونت های خطرناک می شود. لخته ها به نوبه خود می توانند از سیاهرگ های پا به ریه ها مهاجرت کنند و مانع عملکرد طبیعی قلب و ریه ها شوند.

عفونت ها و زخم های پوستی ممکن است روی پوست، در ناحیه ای که رگ های واریسی ظاهر می شود، وجود داشته باشد.

تورم، تحریک، بثورات روی پاها.

درماتیت

بنابراین، اگر مشکوک به واریس هستید، توصیه این است که سریعا برای ارزیابی مشکل و درمان آن اقدام کنید.

 

درمان و راه‌حل‌ها

اول از همه مهم است که سبک زندگی را با توجه به موارد زیر اصلاح کنید:

 

اگر برای مدت طولانی روی پا هستید، از جوراب های فشاری مدرج استفاده کنید

انجام حرکات به طور منظم،

در طول استراحت شبانه پاها را بالا نگه دارید تا با نیروی گرانش به بازگشت وریدی کمک کنید.

اسکلروتراپی

شامل یک درمان تزریقی است و برای وریدهای واریسی و مویرگ ها اعمال می شود. پزشک متخصص محلولی را تزریق می کند که جریان خون را در ورید متوقف می کند و متعاقباً به بافت اسکار تبدیل می شود. در عرض چند هفته رگ ناپدید می شود.

ممکن است چندین جلسه طول بکشد تا مشکل حل شود. اسکلروتراپی نیازی به بیهوشی ندارد و می تواند به صورت سرپایی انجام شود.

عوارض جانبی احتمالی اسکلروتراپی عبارتند از: سوزش موقت در ناحیه تزریق، لکه های قرمز و/یا برآمده موقت در ناحیه تحت درمان، کبودی موقت، خطوط قهوه ای در ناحیه تحت درمان که خود به خود ناپدید می شوند، خوشه هایی از رگ های خونی قرمز نازک در اطراف ناحیه تحت درمان. رگ، همچنین موقتی

Laser Palomar Icon

جدیدترین فناوری‌های لیزری نسل جدید، مانند آیکون، فلاش‌های قدرتمند نور را بر روی ورید منتقل می‌کنند و این امکان تضعیف تدریجی رگ خونی را فراهم می‌کند تا زمانی که ناپدید شود

.

 

شاید به کارت اومد:

 

سد پوستی ضد چین و چروک طبیعی

لیزر آیکون پالومار بسیار دقیق و ایمن است، یک بررسی مضاعف توسط پزشک تضمین می کند که یک روش صحیح در طول درمان انجام شود.

با آیکون می توان انواع پوست و رنگ های پوست را با خیال راحت درمان کرد، مهمتر از همه بدون درد، یک دستگاه خنک کننده روی هندپیس قرار می گیرد تا درجه حرارت را در طول عمل ثابت نگه دارد. به طور کلی هنگامی که لیزر به پوست برخورد می کند، بیمار احساس آزاردهنده گرما می کند، خنک شدن باعث می شود که ناراحتی یا درد وجود نداشته باشد.

لیزر درمانی به زمان متغیری از 15 تا 20 دقیقه نیاز دارد و بر اساس شدت وریدها، معمولاً 1 تا 4 درمان برای از بین بردن لک مورد نیاز است.

بیمار می تواند بلافاصله پس از درمان به فعالیت های خود بازگردد، همانطور که در اسکلروتراپی اتفاق می افتد.

عوارض احتمالی لیزر عبارتند از: قرمزی همراه با تورم خفیف پوست بلافاصله پس از درمان که در عرض چند ساعت از بین می رود، پوست تغییر رنگی که خود به خود از بین می رود.

اقدامات احتیاطی لازم برای تضمین نتیجه مطلوب: اجتناب از حمام و دوش آب گرم، تعلیق ورزش برای حداقل 3 روز، پوشیدن جوراب های کشسان-فشرده (در صورت لزوم)

مکمل های فلبوتونیک مصرف کنید لیزر درمانی نباید روی پوست هایی که به تازگی برنزه شده اند انجام شود، در واقع باید حداقل 4 هفته پس از آخرین قرار گرفتن در معرض نور خورشید صبر کرد. تنها حدود 1 ماه پس از آخرین جلسه امکان قرار گرفتن مجدد در معرض نور خورشید وجود خواهد داشت.

 

آیا دوست دارید از شر لکه های صورت خود خلاص شوید، اما نمی دانید چگونه؟

 

 

اگر قبلاً تمام محصولات داروخانه‌ها را برای از بین بردن لکه‌ها امتحان کرده‌اید، اما بدون نتایج قانع‌کننده، اگر قبلاً به این فکر کرده‌اید که شاید این مشکلی است که باید تمام عمر با آن زندگی کنید، بخوانید.

برای تعیین اینکه کدام درمان بهتر است انجام شود، قبل از هر چیز خوب است ویژگی ها و عللی را که لکه های روی صورت را تعیین می کنند، درک کنید.

دانستن اینکه چرا آنها رخ می دهند به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چرا بسیاری از درمان ها بی اثر بوده اند، چرا برخی دیگر توصیه نمی شوند و چرا درمان های دیگر واقعاً می توانند راه حل مشکل را برای شما تضمین کنند.

 

چرا لکه های تیره تشکیل می شوند؟

بیایید ملانوسیت ها را بهتر بشناسیم: آنها سلول هایی هستند که معمولاً در اپیدرم وجود دارند که رنگدانه تولید می کنند، یعنی ملانین، که آنها را از طریق گسترش مورفولوژیکی خود سلول به سطح کراتینوئیدها منتقل می کنند.

این اولین قطعه اطلاعات روشن می کند که "علت" معلول نیست. بنابراین اگر می خواهید نتایج مشخصی داشته باشید، باید روی ملانوسیت ها عمل کنید.

می توان ارگانیسم را وادار کرد که غلظت بیشتری از ملانین تولید کند، فقط در برخی از نواحی صورت، در واقع لک های مکرر مرتبط با لکه ها روی پیشانی، استخوان گونه، خطوط لب، دکلته، پشت دست ها ظاهر می شوند. بنابراین این لکه‌ها چیزی نیست جز نتیجه اختلال در عملکرد ملانوسیت که ملانین اضافی تولید می‌کند، که به جای توزیع یکنواخت خود، در کنار هم قرار می‌گیرد و باعث ایجاد لکه‌ها می‌شود.

 

اما عوامل اصلی که باعث ایجاد ناقص لکه تاریک می شوند چیست؟

لکه های تیره روی پوست صورت می تواند به دلیل عوامل مختلفی ایجاد شود، آنها به صورت خارجی یا داخلی به بدن گروه بندی می شوند.

عوامل خارجی:

 

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و/یا بدون استفاده از کرم ضد آفتاب

آفتاب سوختگی

مصرف داروهای خاص، مانند داروهای ضد بارداری، آنتی بیوتیک های حساس کننده به نور و غیره. تماس با مواد محرک (عطر یا لوازم آرایشی)

عوامل داخلی:

 

یائسگی

روند پیر شدن

استعداد ژنتیکی

عدم تعادل هورمونی

بارداری

پس من چه نوع لکه ای دارم؟

• لکه های تیره ناشی از اریتم خورشیدی

قرار گرفتن بیش از حد یا نادرست در معرض نور خورشید می تواند باعث ایجاد اریتم خورشیدی شود، این لکه ها خود را با لکه های قرمز رنگ روی پوست، همراه با سوزش و خارش نشان می دهد. برای جلوگیری از آن، فقط با کرم های ضد آفتاب با طیف بالا از خود محافظت کنید، به تدریج پوست خود را برای آفتاب آماده کنید و از قرار گرفتن در معرض در گرم ترین ساعات روز خودداری کنید.

• لکه های صورت ناشی از آکنه روزاسه

التهابی است که با قرمزی در بیشتر قسمت های صورت خود را نشان می دهد، شاهد گشاد شدن رگ های خونی هستیم. شایع ترین علل عوامل ارثی، شرایط محیطی و احساسات قوی است.

 

• لنتیگوی سالخورده

این لکه ها ناشی از روند طبیعی پیری است. یعنی زمانی که در طول سال ها مکانیسم های مسئول تولید ملانین تغییر می کند و رنگدانه ای نامنظم تولید می کند و لکه هایی در پشت دست ها و روی صورت ایجاد می کند. تظاهر لکه ها را می توان در حضور تابش خورشید، دود، عوامل جوی و رژیم غذایی نادرست تسریع کرد. رادیکال‌های آزاد به پوست آسیب می‌رسانند و در نتیجه آن را نازک‌تر و حساس‌تر می‌کنند. این پرپیگمانتاسیون لایه شاخی و همچنین لایه های زیرین آن را تحت تاثیر قرار می دهد

.

• لنتیگوهای خورشیدی

آنها در صورت قرار گرفتن طولانی مدت و نادرست در معرض خورشید رخ می دهند، تمام قسمت هایی که بیشتر در معرض تابش هستند تحت تأثیر قرار می گیرند. لکه های پوست معمولاً به رنگ زرد تیره یا فندقی هستند. این پدیده بیشتر افراد 40 ساله و بالاتر را تحت تاثیر قرار می دهد، زمانی که گردش سلولی کاهش می یابد و در نتیجه مکانیسم های دفاعی نیز ضعیف تر می شود.

 

• ملاسما و کلواسما

این نوع لکه بیشتر در حضور عدم تعادل هورمونی رخ می دهد که می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد، به عنوان مثال داروهای مبتنی بر استروژن مانند قرص های ضد بارداری یا داروهای مورد استفاده در درمان های هورمونی. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که تغییرات هورمونی توسط ملانوسیت‌ها نیز درک می‌شود، که با تحریک هورمون‌ها، مجبور می‌شوند

سخت‌تر کار کنند و سرعت تولید ملانین را تغییر داده و باعث ایجاد ملاسما می‌شوند.

کلواسما آن اختلالی است، فقط زیبایی شناختی که با لکه هایی روی پوست صورت ظاهر می شود، معمولاً به رنگ خاکستری یا قهوه ای، همیشه به دلیل تغییرات هورمونی است، اما فقط به دوره بارداری مرتبط است.

ملاسما و کلواسما پدیده‌هایی هستند که با متعادل شدن مجدد وضعیت هورمونی یا پس از زایمان از بین می‌روند.

• کک و

مک کک و مک لکه هایی هستند که روی صورت ظاهر می شوند و در اثر عوامل ژنتیکی یا ارثی ایجاد می شوند. این یک آسیب شناسی یا یک اختلال در واقع نیست، در بسیاری از موارد آنها را نشانه زیبایی در نظر می گیرند.

 

برای از بین بردن لکه ها یا کاهش آنها چه کاری می توانید انجام دهید؟

پس از درک ماهیت لکه خود، سعی کنید خود را متوجه شوید که کدام درمان می تواند برای شما مناسب باشد، اما فراموش نکنید که ابتدا یک معاینه پزشکی تخصصی انجام دهید تا مشخص شود آیا واقعاً کاندیدای درمان های ذکر شده در زیر هستید یا خیر.

• درمان های پیشگیری:

کرم های ضد آفتاب: کرم های ضد آفتاب با طیف بالا. درمان های آنتی اکسیدانی و مرطوب کننده مانند بیورویتالیزاسیون داخل پوستی؛ قرار گرفتن در معرض نور خورشید صحیح و کاهش می یابد.

• درمان هایی با عمل روشن کننده و رنگدانه

لایه برداری شیمیایی: با استفاده از اسیدهای مخصوص قادر است لایه های شاخی سطحی را از بین ببرد و به بازسازی پوست کمک کند. هنگام انجام این نوع درمان، مهارت پزشک عمل کننده مهم است، زیرا لازم است فقط و به طور انحصاری در محل و بدون درگیری پوست اطراف عمل شود. این درمان در چند جلسه انجام می شود و ممکن است کمی احساس سوزش کنید. • درمان لیزری آیکون لیزری

غیر تهاجمی و بدون درد

: آخرین نسل درمان بدون درد است که فقط توسط پزشک متخصص انجام می شود. لیزر با یک پرتو قدرتمند نور به نقطه برخورد می کند و ماکروفاژها ملانین اضافی را جذب می کنند. بسته به درجه لک مورد نیاز به جلسات بیشتری نیاز است. آیکون یک لیزر بسیار ایمن و نوآورانه است که به لطف بررسی مضاعف دستگاه توسط پزشک و توانایی انجام انتخابی تنها در صورت نیاز، دارای تاییدیه FDA و گواهی CE است. انرژی آزاد شده توسط هندپیس آیکون توسط سطح پوست منعکس می شود و بنابراین جذب نمی شود. سیستم بازیافت فوتونیک آیکون از آینه‌هایی در داخل هندپیس‌هایی که می‌گیرند استفاده می‌کند

این انرژی برای تبدیل مجدد آن به ناحیه مورد درمان، امکان درمان موثرتر و ایمن تر را فراهم می کند. هندپیس آیکون همچنین مجهز به یک سیستم خنک کننده ثابت است که امکان یک جلسه بدون درد را برای بیمار تحت آن فراهم می کند.

به لطف لیزر ICON Palomar نسخه 2018 تعداد جلسات به میزان قابل توجهی کاهش یافته و جلسه در زمان کوتاهی (حدود 30 دقیقه) انجام می شود، بنابراین در زمان بسیار کوتاه و بدون درد نتیجه قطعی می شود.

 

Dermamelan

یک درمان رنگدانه است که با استفاده از یک ماسک خاص که توسط یک لامپ پلاسما فعال می شود و به دنبال آن درمان خانگی انجام می شود.

پروتکل درماملان دقیقاً به این دلیل که در دو مرحله، ابتدا در جراحی پزشک و سپس در خانه انجام می شود، به خوبی توسط بیمار مدیریت و تحمل می شود.

ابتدا پزشک برای تعیین نوع و عمق لکه ها و همچنین هیدراتاسیون، سبوم و pH پوست، چکاپ پوست انجام می دهد.

ما با پاکسازی کامل صورت و استفاده از محلول چربی‌گیر روی پوست اقدام می‌کنیم، سپس دکتر داروی درماملان را روی صورت پخش می‌کند که یک فیلم خردلی رنگ ایجاد می‌کند و با قرار گرفتن در معرض لامپ مخصوص فعال می‌شود. . درماملان حداقل به ژست هشت ساعته نیاز دارد. پس از این مدت، در خانه، بیمار باید ماسک را با استفاده از شیر پاک‌کننده پاک کند.

پس از گذشت 24 تا 36 ساعت از برداشتن ماسک، قرمزی خفیف تا شدید ظاهر می شود که معمولاً در مدت زمان کوتاهی از بین می رود. در این مرحله

فقط باید چندین بار در روز پوست را مرطوب کنید.

از روز سوم، کرم خانگی Demamelan عرضه شده توسط پزشک شروع به مالیدن روی صورت می کند.

بین برنامه ها، لازم است پوست به شدت هیدراته شود زیرا لایه برداری جزئی شروع می شود.

 

شاید برای شما جالب بود:

 

۷ روش درمانی برای از بین بردن سیاهی دور چشم

 

مونا عاملی
۰۶ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۷:۴۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

مبارزه شما با سلولیت چند وقت پیش آغاز شد اما هنوز به نتایج دلخواه نرسیده اید؟

شاید قبلاً از پوشیدن لباس های غلاف مورد علاقه خود صرف نظر کرده اید و ذهن خود را آرام کرده اید، اما اگر اینطور است، تسلیم نشوید، امروز می توانید روی فناوری های جدید و درمان های ترکیبی حساب کنید که نتایج عالی را در مبارزه تضمین می کند. در برابر سلولیت

بدانید که تقریباً 93 درصد از زنان در حال مبارزه با سلولیت مشابه شما هستند، شاید همین الان. در واقع، هر فردی ممکن است به سلولیت مبتلا شود، برخلاف تصور رایج، سلولیت مشکل وزن نیست، حتی افراد لاغر و خوش اندام نیز ممکن است سلولیت داشته باشند.

ثابت شده است که ژنتیک نقش بسیار مهمی در تعیین میزان و محل سلول های چربی در بدن دارد. علاوه بر این، بدیهی است که سلولیت می تواند توسط بسیاری از عوامل دیگر، از جمله عدم تعادل هورمونی، گردش خون ضعیف، زندگی بی تحرک و رژیم غذایی نادرست، مورد توجه قرار گیرد. همه این عوامل، به ویژه اگر همزمان وجود داشته باشند، می توانند به شروع این آسیب شناسی کمک کنند که یکی از ترسناک ترین عیوب زنان، یعنی پوست پرتقال است.

علاوه بر این ، بد نیست بدانید که سلولیت یک بیماری دژنراتیو است، یعنی در مراحل مختلف بروز می کند:در ابتدا وضعیتی احتباس آب وجود دارد که در صورت عدم درمان، می تواند تخریب شود و باعث ظاهر شدن پوست پرتقال اولیه، همراه با شلی خفیف پوست شود، در نتیجه سوراخ ها و گره های عمیق تری ایجاد می شود، تا تخریب عمیق بافت زیر جلدی. با ظاهر چرم روی تشک. درمان به موقع این آسیب شناسی می تواند در مبارزه برای از بین بردن کامل آن تفاوت ایجاد کند.

اما بیایید قدم به قدم پیش برویم و از پیشگیری شروع کنیم:

اول از همه از سبک زندگی شروع کنید، روی غذاهای غنی از آب و سدیم کم تمرکز کنید، بدون اینکه پروتئین ها و کربوهیدرات ها را فراموش کنید. اگر می خواهید به روشی موثرتر و هدفمندتر به نتایج برسید، یک رژیم غذایی متعادل که توسط یک متخصص تغذیه بر اساس ویژگی های شما ایجاد شده است، یک گزینه عالی است. ورزش کنید و سیگار و الکل را کاهش یا حذف کنید.

برخی از قوانینی که باید رعایت شود عبارتند از:

 

حداقل دو لیتر آب در روز بنوشید

ویتامین ها و مواد معدنی را از طریق مکمل ها یا با مصرف میوه و سبزیجات دریافت کنید

غذاهایی را که دارای فیبر بالایی هستند ترجیح دهید

سیگار و الکل را حذف کنید

مصرف غذاهای پرچرب، شور یا شیرین را کاهش دهید

کاهش چربی و تقویت عضلات:

اگر اضافه وزن دارید، ابتدا نوعی تمرین را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد پوندهای اضافی را از بین ببرید. وقت خود را صرف کنید، ورزش های قلبی نیاز به زمان و تلاش تنفسی قابل توجهی دارند، دویدن، دوچرخه سواری یا دوره های ایروبیک در باشگاه برای شما مناسب است.

 

شاید به کارت بیاد:

با شل شدن پوست و افتادگی پوست چه کنیم؟

 

حداقل ۲ روز در هفته وزنه بردارید. با در نظر گرفتن تمریناتی که همزمان بیش از یک گروه عضلانی می سازند، مانند اسکات سومو یا ددلیفت با هالتر، تا حد امکان روی پاها، باسن و عضلات باسن خود تمرکز کنید.

ماهیچه های قوی و مشخص در زیر لایه نازک تری از چربی به شما کمک می کند تا پوست شما صاف تر و کمتر در برابر سلولیت آسیب پذیر شود.

بیودرموژنز:

درمان Biodermogenesi با کمک یک دستگاه پزشکی انجام می شود که از ترکیبی از امواج رادیویی و میدان های مغناطیسی استفاده می کند. تکانه ها از طریق یک هندپیس منتقل می شوند که با آن نواحی آسیب دیده از نقص ماساژ داده می شوند، امواج و تکانه ها فیبروبلاست ها را برای تولید کلاژن جدید تحریک می کنند، در نتیجه تجدید سلولی را تشویق می کنند و به بافت ها لحن بیشتری می بخشند. Biodermogenesi عملکردهای فیزیولوژیکی طبیعی پوست را بازیابی می کند.

Biodermogenesi در برابر افتادگی پوست نیز بسیار موثر بوده و در از بین بردن ترک های پوستی غیر تهاجمی بوده و دردناک نیست.

مزوتراپی:

مزوتراپی یک تکنیک پزشکی زیبایی است که مبتنی بر تزریق درمانی مواد با هدف از بین بردن احتباس آب، تحریک فرآیندهای سلولی صحیح و بازسازی بافت ها است.

به طور خلاصه، این درمان شامل تزریق دارو به مزودرم از طریق سوزن های بسیار ظریف است. با این تکنیک بدن از مواد زائد اضافی سم زدایی می شود، مایعات دفع می شوند و در عین حال پوست حالت تون شده و کشسانی پیدا می کند.

مزوتراپی می تواند با درمان های تکمیلی مانند کربوکسی تراپی، لیپوسکلپچر و سلفینا همراه باشد. در واقع، برای به دست آوردن یک نتیجه بهینه، فرد معمولاً خود را به یک نوع تکنیک محدود نمی‌کند، اما می‌تواند چرخه‌ای از تکنیک‌های مختلف را انتخاب کند که بین آنها متناوب است. تعداد جلسات به طور کلی توسط پزشک در اولین ویزیت بر اساس لک مورد نظر تعیین می شود.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک تکنیک پزشکی-زیبایی است که هم برای مشکلات پزشکی و هم برای زیبایی شناختی کاربرد دارد. این دارو با بهبود گردش خون عمل می کند و اغلب برای مبارزه با سلولیت، بلکه در برابر چین و چروک، علائم کشش، اسکار، تورم و موارد دیگر نیز استفاده می شود.

این شامل تزریق زیر جلدی دی اکسید کربن، از طریق تزریق های بسیار کوچک با سوزن های نازک است. این درمان می تواند به طور موثر در برابر سلولیت عمل کند، در واقع متابولیسم سلولی و آنزیم هایی را که قادر به حل و جذب مجدد چربی هستند، تحریک می کند، گردش خون را تحریک می کند که باعث اکسیژن رسانی بهتر به بافت ها می شود و در نتیجه امکان دفع آسان مواد زائد و سموم را فراهم می کند.

جلسات معمولاً یک یا دو بار در هفته تکرار می شود و تعداد آنها با توجه به آسیب شناسی مورد درمان و نظر پزشک متفاوت است، به طور کلی 6 تا 8 جلسه کافی است.

Cellfina®

یک پروتکل پزشکی است که در جراحی های سرپایی ساده قابل انجام است، برای درمان طولانی مدت سلولیت قادر است سلولیت را حتی در یک جلسه از بین ببرد.

این دستگاه از طریق دستگاهی، مورد تایید FDA و گواهی CE، کار می‌کند که می‌تواند سپتوم‌های فیبری جمع‌شونده، عامل ظاهر "پوست پرتقال" را به روشی دقیق و کنترل شده برش دهد. جدا شدن سپتوم های فیبری باعث آزاد شدن فوری پوست می شود که به نرمی و فشردگی اولیه خود باز می گردد.

روش Cellfina® فقط در مراکز تخصصی و توسط پزشکان واجد شرایط و تایید شده قابل انجام است. تهاجمی حداقل است، تحت بی حسی موضعی انجام می شود، نتایج آنی و تا 3 سال قابل توجه است.

Vaser smooth:

اگر علاوه بر سلولیت، چربی موضعی نیز وجود دارد، توصیه می شود که روی هر دو لک به طور همزمان عمل کنید: با Vaser smooth می توانید با لیپوسکلپچر ظریف هم سلولیت و هم چربی موضعی را از بین ببرید.

Vaser smooth را می توان روی فناوری شناخته شده Vaser اعمال کرد، دستگاهی که از طریق اولتراسوند برای بهبود و تعریف شبح بدن کار می کند.

Vaser از طریق امواج مافوق صوت کار می کند، آنها از طریق میکرو پروب ها منتقل می شوند و فقط می توانند به سلول های چربی ضربه بزنند، بدون اینکه بر بافت های اطراف تأثیر بگذارند. چربی، زمانی که مایع شود، مکش را نیز ظریف‌تر می‌کند و لیپواسکالپچر ملایم‌تری روی بافت‌ها ایجاد می‌کند. وازر صاف با همان عمل اولتراسونیک عمل می کند، اما در این مورد، شاخه های سپتوم فیبری مسئول پوست پرتقال را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین پوست آزاد می شود و بلافاصله به حالت صاف و همگن باز می گردد.

لیپوسکلپچر Vaser با Vaser smooth در جراحی های سرپایی، بی حسی موضعی یا آرام بخشی خفیف انجام می شود. این عمل از 30 دقیقه تا 3 ساعت طول می کشد و زمان بهبودی کوتاه تری را نسبت به لیپواسکالپچر سنتی تضمین می کند. بیمار بلافاصله پس از عمل یا حداکثر روز بعد می تواند فعالیت خود را از سر بگیرد.

 

مویرگ های پا، مشکل عروقی است؟

8 فوریه 2019/ در اخبار / توسط ti2g76t1

 

 

شما تا به حال آن را رها کرده اید، و سعی می کنید دیگر حتی متوجه آن نشوید، با این حال آن مویرگ کوچک قابل مشاهده شاید چیزی به شما می گوید.

مویرگ ها و/یا وریدهای واریسی روی پاها یک نقص زیبایی است که برای بسیاری از خانم ها شناخته شده است، اگر روی پاها پخش شوند می توانند باعث ناراحتی زیادی شوند، اما شاید ندانید که نه تنها از نظر زیبایی می تواند یک مشکل باشد.

 

تقریباً 80٪ از جمعیت ادعا می کنند که ضایعات وریدی کوچکی مانند وریدهای عنکبوتی و مویرگ ها دارند که یک مشکل زیبایی شناختی است، اما در بیشتر موارد می تواند ناراحتی واقعی ایجاد کند.

 

مویرگ ها و وریدهای واریسی چیست:

سیاهرگ های واریسی رگ هایی هستند که بزرگ شده اند، می توانند به رنگ گوشتی، بنفش تیره یا آبی به نظر برسند. آنها به صورت سیاهرگ های بزرگ و پیچ خورده ظاهر می شوند، بیشتر متورم می شوند و در

سطح پوست برجسته می شوند. آنها معمولا در پشت ساق پا یا در امتداد داخلی ران قرار دارند.

در دوران بارداری وریدهای واریسی می توانند به دلیل تغییرات هورمونی روی پاها ظاهر شوند، که معمولاً در این دوره است، علاوه بر این جریان خون بیشتر همراه با سرعت گردش خون پایین آن، باعث افزایش فشار بر روی دیواره عروق می شود. تلانژکتازی

هایا مویرگ ها شبیه به رگ های واریسی هستند، اما کوچکتر، معمولا قرمز یا آبی هستند و نسبت به واریس روی پوست سطحی تر هستند. آنها معمولاً روی پاها یا صورت ظاهر می شوند و می توانند به یک ناحیه یا بسیار گسترده محدود شوند.

 

علل چیست: نارسایی وریدی

سرخرگ ها بزرگتر از سیاهرگ ها هستند و وظیفه انتقال خون از قلب به اطراف بدن را بر عهده دارند، در حالی که سیاهرگ ها خون را از هر قسمت از بدن به قلب می برند.

وریدها دارای دریچه هایی هستند که انتقال خون را فقط در یک جهت تسهیل می کنند، بنابراین در مورد پاها، این دریچه ها خون را به سمت بالا فشار می دهند و از نزول آن به سمت پایین جلوگیری می کنند. وقتی دریچه‌ها ضعیف می‌شوند، خون در سیاهرگ‌ها و مویرگ‌ها تجمع می‌یابد، زیرا دیگر نمی‌تواند خود به خود به سمت قلب هل داده شود. در صورت بروز این مشکل در معرض نارسایی وریدی هستیم. اگر خون بیش از حد روی یک سیاهرگ جمع شود، به دیواره رگ ها فشار می آورد و ورید را گشاد می کند و آن را

واریسی می کند. عروق (تلانژکتازی) نیز می توانند در اثر رفلاکس خون ایجاد شوند.

مویرگ ها همچنین می توانند در اثر تغییرات هورمونی، عوامل ارثی و قرار گرفتن طولانی مدت یا نادرست در معرض نور خورشید مستعد شوند.

 

سایر عواملی که می توانند به ظاهر مویرگ ها کمک کنند:

 

سن،

ارثی بودن مشکل

تغییرات هورمونی در دوران بلوغ، بارداری و یائسگی.

مصرف قرص های ضد بارداری

ایستادن بیش از حد

چاقی

آسیب یا ضربه به پاها

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، به خصوص در حضور پوست روشن.

نیروی طبیعی گرانش، وزن بدن و وظیفه حمل خون به سمت بالا به سمت قلب از حاشیه بدن، پاها را به ناحیه اصلی بدن برای ظهور رگ‌های واریسی و مویرگ‌ها تبدیل می‌کند. در مقایسه با سایر سیاهرگ‌های بدن، رگ‌های موجود در پاها سخت‌ترین کار انتقال خون به قلب را دارند. بنابراین فشار قابل توجهی را تحمل می کنند که می تواند قوی تر از دریچه های وریدی باشد.

 

علائم علائم

و نشانه های اصلی تشکیل احتمالی رگ های واریسی عبارتند از:

 

رگهای بزرگ قابل مشاهده روی پوست،

گرفتگی و درد پا،

تورم مچ پا و پا، حتی اگر خفیف باشد،

خارش پاها،

پوست روشن تر در اطراف رگ های واریسی.

با یک پزشک متخصص مشورت کنید و اگر این علائم را دارید، می تواند نشان دهنده بیماری ها یا علل دیگر باشد.

وجود وریدهای واریسی همچنین می تواند نشان دهنده استعداد ابتلا به ترومبوز ورید عمقی، آمبولی ریه و بیماری شریان محیطی باشد، اما همه اینها تنها پس از یک معاینه پزشکی کامل قابل تشخیص است.

 

تشخیص

علاوه بر تشخیص فیزیکی مشکل، آزمایش‌ها و روش‌های اضافی ممکن است توسط پزشک برای تعیین میزان مشکل و رد سایر شرایط انجام شود.

 

معاینه بدنی:

 

برای ارزیابی وجود مویرگ‌ها، پاها در حالت ایستاده یا نشسته با پاهای آرام معاینه می‌شوند، پزشک سؤالات ساده‌ای می‌پرسد تا میزان علائم و نشانه‌های رخ داده مانند خارش، هرگونه درد و غیره را مشخص کند.

تست ها و روش های تشخیصی

 

 سونوگرافی داپلر : این یک آزمایش تشخیصی است که از امواج صوتی برای ارائه تصاویری از جریان های داخلی بدن استفاده می کند. در طی این آزمایش، دستگاهی بر روی ناحیه تحت تاثیر این مشکل قرار می‌گیرد، از آن برای بررسی جریان خون در رگ‌ها و رد کردن یا تأیید وجود هرگونه لخته استفاده می‌شود.

شاید برای شما جالب باشد:

درمان لک های روی پوست

مونا عاملی
۰۶ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۷:۴۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر