روز جدید

آیا باید روغن را به موهای مرطوب یا خشک بمالم؟

دوشنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۰۳:۱۳ ب.ظ

آیا باید روغن را به موهای مرطوب یا خشک بمالم؟ بستگی به این دارد که از آن برای چه کاری و نوع روغن استفاده می کنید

 

برای اینکه بدانید آیا باید روغن را روی موهای مرطوب یا خشک بمالید، باید دو چیز را در نظر بگیرید: نوع روغنی که قرار است استفاده کنید و آنچه می خواهید با روغن به دست آورید.

اگر از روغن سنگین استفاده می کنید، توصیه می شود آن را روی موهای مرطوب بمالید. و اگر قصد استفاده از روغن سبک را دارید، بهتر است آن را روی موهای خشک بمالید. بعداً به شما خواهم گفت که روغن های سبک و سنگین چیست.

اگر قصد دارید از روغن برای ترمیم و آبرسانی عمیق موهای خود استفاده کنید، باید آن را روی موهای مرطوب بمالید. و اگر می خواهید از روغن برای از بین بردن موخوره، بهبود ظاهر انتهایی و یا درخشندگی و لطافت موهای خود استفاده کنید، باید آن را به موهای خشک بمالید.

 بله، می دانم که همه چیز می تواند سیاه یا سفید باشد. اما وقتی نوبت به  استفاده از روغن روی موهای مرطوب یا خشک می شود  ، متاسفانه باید به رنگ خاکستری نگاه کنیم.

زیرا هیچ نوع روغنی وجود ندارد. و از آنجایی که من نمی دانم از چه نوع روغنی می خواهید استفاده کنید، باید در مورد روغن های غلیظ یا سبک صحبت کنم.

و اگر این داده ها را در نظر بگیرم، پاسخ متفاوت خواهد بود.زیرا روغن های غلیظ برای موهای مرطوب و روغن های سبک برای موهای خشک استفاده می شود.

مرتبط:فواید روغن ریشه بیدمشک برای مو

 

فریب ظاهر تقریباً یکسان روغن ها را نخورید.من می توانم به شما اطمینان دهم که روغن نارگیل با روغن کرچک کاملا متفاوت است. و شما باید آن تفاوت ها را بدانید تا به درستی از آنها استفاده کنید و به اهدافی که می خواهید در موهای خود برسید

اما همه چیز نمی تواند به این سادگی باشد. زیرا  قبل از استفاده از روغن روی موهای خود، باید در نظر داشته باشید که می خواهید با روغن به چه چیزی برسید.

 

استفاده از روغن برای ترمیم عمیق مو با استفاده از آن برای کاهش موخوره یکسان نیست .

 

با در نظر گرفتن همه اینها، بیایید شروع به افشای اسرار کنیم.

 

 روغن های سنگین روی موهای مرطوب و روغن های سبک روی موهای خشک استفاده می شود

بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که از کابینت داروهای حمام خود عبور کنید و ببینید چه نوع روغن هایی در آنجا دارید. زیرا از این طریق متوجه خواهید شد که آیا باید آنها را روی موهای مرطوب یا خشک استفاده کنید.

 

روغن های سنگین روی  موهای مرطوب  مالیده می شوند ، زیرا به راحتی پخش می شوند . به این ترتیب می توانید مقدار مصرفی را بدون زیاده روی در آن کنترل کنید.

 

و این جزئیات بسیار مهم است.زیرا اگر از مقدار روغن سنگینی که استفاده می‌کنید بیشتر باشید، می‌توانم به شما این اطمینان را بدهم که پس از سپری شدن زمان نوردهی، می‌توانید ساعت‌ها آن را از روی موها پاک کنید.

 

روغن های سنگین چیست؟

 

لوبیا کرچک

آووکادو

زیتون

آفتابگردان

بادام ها

کره شی

کنجد

 

 

این روغن‌ها را نمی‌توان به طور مکرر استفاده کرد ، زیرا غلظت بالای اسیدهای چرب آن‌ها می‌تواند منافذ پوست سر شما را مسدود کند و باعث آسیب‌شناسی جدی مانند شوره سر، پوسته پوسته شدن، خارش، سوزش و حتی ریزش مو شود.

 

تمام این روغن ها به جز روغن کرچک را می توان تا یک بار در هفته استفاده کرد. روغن کرچک همیشه توصیه می شود یک بار در ماه استفاده شود.

 

 

 

روغن های سبک چیست؟

 

آگهی ها

آگهی ها

نارگیل

آرگان

جوجوبا

گل رز

نعناع

 

همه این روغن ها برای  موهای خشک  استفاده می شوند ، زیرا تراکم کمتری دارند و به راحتی پخش می شوند.

 

می‌توانید آن‌ها را تا سه بار استفاده کنید ، یک شب روی موهایتان بگذارید یا به‌عنوان ماسک، هفته‌ای یک یا دو بار استفاده کنید.

 

خوب، تا اینجا، شما در حال حاضر یک تصویر بسیار دلگرم کننده دارید. زیرا می دانید که روغن های سنگین برای موهای مرطوب و روغن های سبک برای موهای خشک استفاده می شود.

اما یک جزئیات بسیار مهم باقی مانده است: می خواهید با روغن به چه چیزی برسید.

اگر می خواهید موهای خود را عمیقا ترمیم کنید، باید روغن را به موهای مرطوب بمالید.

و سپس توصیه من این است که از روغن های سنگین تر مانند زیتون یا کرچک استفاده کنید. این روغن ها روی موهای مرطوب مالیده می شوند زیرا می توانید آنها را راحت تر پخش کنید.

 

اما به خاطر داشته باشید که برای از بین بردن کامل آنها از روی مو، باید حداکثر سه یا چهار دور شامپو بدهید.

 

 اگر می خواهید موهای خود را ترمیم، تغذیه یا تقویت کنید تا از شکستگی جلوگیری کنید  ، می توانید از روغن سنگین روی موهای مرطوب استفاده کنید.

 اگر می خواهید به موهایتان درخشندگی و لطافت بدهید یا موخوره را کنترل کنید  ، می توانید از روغن سبک روی موهای خشک خود استفاده کنید.

 

 

نتیجه گیری

بنابراین، برای ترمیم عمیق موهای خود، توصیه می کنم از روغن غلیظ استفاده کنید و آن را روی موهای مرطوب بمالید.

اگر به سادگی می خواهید به موهای خود آبرسانی کنید و موخوره را کنترل کنید، به شما توصیه می کنم از روغن سبک استفاده کنید و آن را به موهای خشک خود بمالید.

۰۱/۱۲/۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
مونا عاملی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی