روز جدید

اگر موهای شما بسیار آسیب دیده است یا می خواهید رشد مو را تقویت کنید، می توانید روغن رزماری را یک شبه رها کنید.

حالا اگر می خواهید موخوره را کنترل کنید، به موهایتان درخشندگی بدهید یا ریزش مو را متوقف کنید، نباید روغن رزماری را یک شبه روی موهایتان بگذارید. و بعداً دلیلش را خواهم گفت.

 

شما تصمیم گرفته اید روغن رزماری را یک شبه روی موهای خود بگذارید زیرا می خواهید با استفاده از محصولات طبیعی جهش کوانتومی بزرگی در زمینه سلامت موهای خود داشته باشید.

 

 

و در بین تمام محصولات طبیعی که مادر طبیعت به ما ارائه می دهد، روغن رزماری را انتخاب کرده اید.

به عنوان یک آرایشگر، آن را گزینه بسیار جالبی می دانم. آیا مطمئن هستید که ماندن روغن رزماری در طول شب روی موهایتان بهترین گزینه است؟ چگونه می توانید متوجه شوید؟

 

بطری با روغن رزماری

 

بسیار آسان.  شما باید تغییری را که می خواهید به دست آورید متمایز کنید و روغن رزماری را تمام شب روی موهایتان بگذارید.

زیرا بر خلاف روغن های دیگر، مانند روغن نارگیل، روغن رزماری ترکیب غلیظ تری دارد. بنابراین،  در وهله اول هرگز نباید آن را به طور مرتب روی پوست سر و موهای خود بمالید.

 

همیشه باید آن را با سایر روغن های سبک تر ، مانند نارگیل یا آرگان، یا سایر عناصر مانند آلوئه ورا یا حتی نرم کننده خود مخلوط کنید.

 

 

 

اول، زیرا اگر آن را به صورت خالص روی پوست سر خود بمالید، می تواند باعث تحریک و حتی مسدود شدن منافذ پوست سر شما شود و باعث ریزش مو شود.

 

و دقیقاً  به دلیل ترکیب غلیظی که دارد، روغن رزماری فقط در دو مورد خاص در تمام شب روی موها باقی می ماند:

 

موهای خود را عمیقا ترمیم کنید.

رشد موهای خود را تقویت کنید.

 

 

اگر می‌خواهید با موخوره یا موخوره مبارزه کنید یا می‌خواهید به موهایتان درخشش بیشتری بدهید، می‌توانید روغن‌های دیگری مانند روغن نارگیل یا روغن آرگان را تمام شب روی موهایتان بگذارید.

اکنون که می دانید آیا می توانید روغن رزماری را یک شبه روی موهای خود بگذارید، بیایید ببینیم چگونه باید موهای خود را آماده کنید.

آماده سازی مو برای اینکه روغن رزماری یک شبه عمل کند

قبل از اینکه به آماده سازی مو قبل از استفاده از روغن بپردازیم، چهار نکته مهم را به خاطر بسپاریم:

 

 روغن رزماری به صورت خالص روی موها مالیده نمی شود. همیشه باید آن را با مواد دیگر مانند روغن سبک تر مانند روغن نارگیل یا نرم کننده خود مخلوط کنید. همچنین می توانید از روغن جوجوبا، روغن بادام یا ژل آلوئه ورا استفاده کنید . هر یک از این گزینه ها جذب روغن رزماری را تسهیل می کند.

 فقط باید از پنج یا شش قطره روغن رزماری استفاده کنید. اگر بیشتر از آن استفاده کنید، موهای شما می تواند بسیار چرب شود و حتی ممکن است باعث تحریک پوست سرتان شود.

 روبالشی و ملحفه های خود را با استفاده از حوله های استفاده نشده محافظت کنید. بسیاری از خانم ها کیسه های نایلونی را روی حوله ها قرار می دهند، اگرچه من واقعاً فکر نمی کنم این کار راحت باشد. اول، به این دلیل که خوابیدن روی آن ممکن است ناراحت کننده باشد، و دوم، پلاستیک باعث گرم شدن و عرق کردن پوست سر شما می شود و باعث می شود روغن رزماری شروع به چکیدن کند.

 روغن رزماری برای موهای تمیز و خشک استفاده می شود.

 

موهای خود را به طور کامل باز کنید و آن را به چند قسمت تقسیم کنید تا توزیع روغن تسهیل شود.

روغن رزماری را به پوست سر خود بمالید و تمام سطح را بپوشاند . اکنون مهمترین لحظه فرا رسیده است:  روغن را به مدت ده دقیقه با حرکات دورانی روی پوست سر خود ماساژ دهید  تا روغن کاملاً نفوذ کند.

وقتی ماساژ پوست سر را تمام کردید، بقیه روغن را از ریشه تا نوک موهایتان بمالید. چند دقیقه آن را ماساژ دهید تا گرم شود و به کوتیکول ها نفوذ کند.

موهایتان را جمع کنید و با کلاه دوش بپوشانید . شما آماده اید که بخوابید و همه چیز را به دست روغن رزماری بسپارید.

صبح روز بعد موهای خود را با شامپوی معمولی خود بشویید و از نرم کننده استفاده نکنید.

 

و اکنون زمان آن رسیده است که توضیح دهیم: روغن رزماری، مانند همه محصولات طبیعی، معجزه نمی کند.منظورم این است که اگر روغن رزماری را یک شبه رها کنید تا رشد مو را تقویت کند، صبح روز بعد با موهایی چهار اینچی بلندتر از خواب بیدار نخواهید شد.

 

همه چیز اینطوری کار نمی کند. روغن رزماری را باید چند شب روی موهایتان بگذارید و با دفعات مناسب از آن استفاده کنید.

 

 اگر می خواهید رشد مو را تقویت کنید  ، یک یا دو بار در هفته روغن رزماری را یک شبه بگذارید و این روال را به مدت شش هفته حفظ کنید.

 اگر می خواهید موهای خود را عمیقا ترمیم کنید  ، روغن رزماری را یک شب دو بار در هفته بگذارید و این روال را برای یک ماه حفظ کنید.

 

نتیجه گیری

قبل از خداحافظی می خواهم توصیه ای کنم. در شبکه ها صحبت های زیادی در مورد ترک یک شبه روغن رزماری برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد. به عنوان یک آرایشگر توصیه می کنم اگر می خواهید برای این منظور از آن استفاده کنید، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

 

زیرا فقط یک پزشک می تواند پوست سر شما را ارزیابی کند و درمان ریزش مو شامل روغن رزماری را توصیه کند. در غیر این صورت، خطر تشدید شرایط را به دنبال خواهید داشت.

مرتبط:با استفاده کردن از این روغن موهایتان سریعتر رشد می کند

۰۱/۱۲/۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
مونا عاملی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی