روز جدید

اقدامات حمایتی در برابر مشکلات مو

چهارشنبه, ۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۰۹:۳۴ ق.ظ

دیدنی هایی برای خانم هایی که مشکل مو دارند حتما باید ببینند! اقدامات حمایتی در برابر مشکلات مو  

 

جفت کلمه ای است به معنای جفت در زبان انگلیسی و در زیبایی و پزشکی اغلب به عصاره ای اطلاق می شود که از جفت یک حیوان استخراج می شود. علاوه بر این، عصاره جفت به عنوان یک ماده فعال سفید کننده در شبه داروها شناخته می شود و توجه ها را به خود جلب می کند زیرا می توان انتظار داشت که اثرات مختلف دیگری مانند اثرات مرطوب کنندگی داشته باشد.

 

به طور کلی، اغلب انتظار می رود که جفت برای پوست مؤثر باشد، اما آیا تأثیر خوبی بر روی مو دارد؟ در اینجا اثرات جفت را برای کسانی که نگرانی های مو دارند و خانم هایی که هدفشان موهای زیبا است را به طور مفصل معرفی می کنیم.

 

جفت عنصری است که می توان انتظار داشت اثرات مختلفی در زیبایی و سلامتی داشته باشد. از جمله در اینجا به طور مفصل به معرفی اثر مرطوب کنندگی، اثر ضد التهابی، اثر تقویت گردش خون، فعال سازی متابولیسم، ارتباط با تعادل هورمونی و ... می پردازیم.

 

اثر مرطوب کنندگی

جفت حاوی مواد مغذی مختلفی است که در میان آنها اسیدهای آمینه فراوان است. اسیدهای آمینه اجزایی هستند که عامل مرطوب کننده طبیعی موجود در پوست را تشکیل می دهند و اعتقاد بر این است که رطوبت را حفظ کرده و به منبع رطوبت تبدیل می شوند.

 

موهای سالم از پوست سر شروع می شود. شرایط یک پوست سر سالم این است که منافذ مسدود، التهاب، خشکی و ... وجود نداشته باشد، بنابراین رطوبت پوست سر برای مو بسیار مهم است. با این حال، از آنجایی که مو در حال حاضر سلول‌های مرده است، مشخص نیست که آیا می‌توان همان تأثیری را که در پوست روی سلول‌های زنده وجود دارد انتظار داشت یا خیر.

 

ضد التهاب

جفت همچنین دارای اثر ضد التهابی است که می‌توان انتظار داشت که اثری در سرکوب التهاب و ترمیم بافت آسیب‌دیده داشته باشد.

 

همانطور که در بالا ذکر شد، محیط پوست سر برای داشتن موهای سالم مهم است. به عنوان مثال، هنگامی که پوست سر بیش از حد سبوم تولید می کند و سبوم قدیمی در منافذ جمع می شود، باکتری ها می توانند رشد کنند و پوست سر ملتهب شود. اگر پوست سر ملتهب باشد، عملکرد ریشه مو طبیعی نخواهد بود و منجر به ریزش مو و نازک شدن موها می شود، بنابراین اگر به دنبال موهای سالم هستید، باید پوست سر بدون التهاب را هدف قرار دهید.

 

گردش خون را تقویت می کند

 

 

جفت گردش خون را بهبود می بخشد و گفته می شود که دارای اثر تقویت کننده گردش خون است که جریان خون را افزایش می دهد. در واقع، گردش خون برای سلامت پوست سر و مو مهم است.

 

از آنجایی که مواد مغذی و اکسیژن در سراسر بدن، از جمله پوست سر، توسط خون منتقل می‌شود، گردش خون ضعیف این مضرات را دارد که تحویل مواد مغذی را دشوار می‌کند و مواد زائد تجمع می‌یابند. مو با تقسیم سلول‌های ماتریکس مو رشد می‌کند و از آنجایی که سلول‌های ماتریکس مو به مواد مغذی زیادی نیاز دارند، تصور می‌شود که کمبود تغذیه به دلیل گردش خون ضعیف، تأثیر بدی روی موها خواهد داشت. بنابراین، تقویت گردش خون برای موهای سالم مهم است.

 

متابولیسم را فعال کنید

گفته می شود که می توان انتظار داشت که جفت اثر افزایش متابولیسم و ​​متابولیسم پایه داشته باشد. افزایش متابولیسم سلول ها و بافت ها را فعال می کند، بنابراین متابولیسم ممکن است تأثیر مثبتی بر سلول های ماتریکس مو که مو تولید می کنند داشته باشد.

 

تعادل هورمون ها

 

 

گفته می شود که جفت اثر تنظیم تعادل هورمونی دارد و انتظار می رود که اثر مکمل هورمون های زنانه را به ویژه داشته باشد. در بیمارستان ها گاهی از تزریق جفت برای درمان «یائسگی» استفاده می شود که به دلیل کاهش هورمون های زنانه ایجاد می شود.

 

علاوه بر این، گفته می شود که هورمون ها ارتباط تنگاتنگی با نازک شدن مو در زنان دارند. به طور خاص، با افزایش سن، هورمون های زنانه کاهش می یابد و هورمون های مردانه به طور نسبی افزایش می یابد، که می تواند منجر به نازک شدن موها شود. بنابراین تعادل هورمونی برای موهای سالم بسیار مهم است.

 

حاوی فاکتورهای رشد

جفت حاوی انواع مختلفی از فاکتورهای رشد مانند EGF، FGF و NGF است. فاکتور رشد یک اصطلاح عمومی برای پروتئین هایی است که باعث تقسیم و تکثیر سلولی می شوند.

 

گفته می شود EGF و NGF اثر رشد، ترمیم و بازسازی پوست سر را دارند و گفته می شود NGF اثر ترمیم رگ های خونی و سلول های عصبی را دارد و برخی از کلینیک ها از این اثر برای درمان نازک شدن موها استفاده می کنند.

 

حاوی مواد مغذی مختلف است

مواد مغذی موجود در جفت و عملکرد آنها ...

اسیدهای آمینه و مواد معدنی: ضروری برای تولید پروتئین کراتین که اساس مو است پروتئین

: جزء اصلی مو

ویتامین ها: به بهبودی خستگی و جلوگیری از کمبود مواد مغذی لازم برای مو

 

جفت حاوی مواد مغذی مانند اسیدهای آمینه مختلف، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی است.

مو از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است. آمینو اسیدها و مواد معدنی برای تولید آن ضروری هستند و کسانی که از نازک شدن مو رنج می برند، به ویژه دچار کمبود اسیدهای آمینه ضروری هستند که نمی توانند در بدن سنتز شوند. همچنین، هنگامی که خستگی و استرس ایجاد می شود، مواد مغذی در بدن برای ریکاوری استفاده می شود و ممکن است مواد مغذی لازم برای مو کم باشد. با این حال، گفته می شود که اگر ویتامین داشته باشید، می توانید از خستگی خلاص شوید و مواد مغذی اضافی استفاده نمی شود و کمبود مواد مغذی را برای پوست سر دشوار می کند.

 

درمان رشد مو با جفت ممکن است انجام شود

همچنین کلینیک هایی وجود دارند که درمان رشد مو با جفت را برای بهبود مشکلاتی مانند نازک شدن مو، خاصیت ارتجاعی مو، عدم خاصیت ارتجاعی و نازک شدن مو انجام می دهند.

 

در مورد محتوا، علاوه بر تنظیم تعادل هورمونی و تقویت رشد سلول های ماتریکس مو با تزریق جفت، درمان برای آماده سازی محیط داخلی با مراقبت های درونی و آماده سازی محیط برای رشد مو از داخل انجام می شود.

 

برای کسانی که موهای سالم می خواهند توصیه می شود

مراقبت درونی که به راحتی قابل انجام است توصیه می شود!

احتمال ایجاد آلرژی صفر نیست پس مراقب باشید

جفت خوک SPF را انتخاب کنید

یکی را با علامت JHFA انتخاب کنید

سه راه اصلی برای جفت وجود دارد: مراقبت از پوست، مراقبت داخلی و تزریق. همانطور که در بالا ذکر شد، تزریق جفت و مراقبت های داخلی در درمان رشد مو گنجانده شده است، بنابراین اگر می خواهید به راحتی شروع کنید، توصیه می شود یکی را انتخاب کنید که می تواند به صورت خوراکی مصرف شود. بیایید با متعادل کردن هورمون ها از داخل و تامین مواد مغذی، موهای سالم را هدف قرار دهیم.

 

با این حال، جفت اساساً یک عنصر مشتق شده از حیوان است، بنابراین احتمال ایجاد آلرژی صفر نیست. در صورت احساس هر گونه ناهنجاری، لطفاً فوراً استفاده از آن را متوقف کنید. علاوه بر این، "SPF جفت" و "مارک JHFA" به عنوان استاندارد کیفیت وجود دارد.

 

جفت SPF جفتی است که از خوک هایی گرفته شده است که استانداردهای تعیین شده توسط انجمن SPF خوک ژاپن را برآورده می کند و گفته می شود که بسیار ایمن است. علاوه بر این، علامت JHFA یک علامت گواهی از انجمن مواد غذایی بهداشت و تغذیه ژاپن است و گواه این است که محصول دارای استانداردهای دقیق کیفیت است، بنابراین لطفاً هنگام انتخاب به آن مراجعه کنید.

 

خلاصه

می توان انتظار داشت جفت اثرات مختلفی مانند اثر مرطوب کنندگی، اثر ضد التهابی، اثر تقویت گردش خون، فعال سازی متابولیسم و ​​تنظیم تعادل هورمونی داشته باشد. این اثرات برای مو و پوست سر سالم ضروری است، و برخی از کلینیک ها در واقع تزریق جفت و درمان های رشد مو را با استفاده از مراقبت های داخلی ارائه می دهند. بنابراین، اگر می خواهید موهای سالم را هدف قرار دهید، چرا با مراقبت های ساده داخلی شروع نکنید؟

مرتبط:بهترین روغن های ضروری برای مو

۰۱/۱۲/۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
مونا عاملی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی